BUTLLETÍ ESCOLES VERDES JUNY

Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. ISSN 2014-4059
Juny 2022 #150
Inscripcions per assistir al II Simposi d’ApS Ambiental
Com vam avançar-vos, el 7 de juliol tindrà lloc aquest esdeveniment educatiu on podeu aprendre, compartir i descobrir com impulsar i desenvolupar projectes d’ApS de temàtica ambiental. Ja podeu consultar el programa de la jornada i fer la inscripció per assistir-hi. Us hi esperem!
Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica
Us animem a participar en aquest Premi que reconeix la realització de projectes i línies de treball dels centres educatius de Catalunya per promoure el coneixement sobre l’agricultura, la ramaderia i l’alimentació ecològiques, i especialment els seus valors socials, econòmics i ambientals. El termini per presentar-se és del 6 de juny al 25 de juliol.
Llegiu-ne més
La cara oculta del teu mòbil: una acció conjunta d’ESenRED
Amb motiu del Dia Mundial del Medi Ambient, s’ha fet visible l’acció conjunta promoguda per ESenRED en què han participat diversos centres educatius. El repte consistia a investigar i reflexionar al voltant de l’origen dels minerals necessaris per a la fabricació d’aparells mòbils i el seu impacte ambiental i social. El vídeo recull els treballs realitzats.
Llegiu-ne més
Resultats de l’anàlisi de diferents punts d’aigua no clorada
Dotze centres educatius de primària i secundària de la província de Girona han participat en la valoració de diferents punts d’aigua no clorada de rieres, rius, torrents o fonts del seu municipi. L’observació s’ha fet seguint les directrius dels projectes Rius i del projecte Pescadors de Plàstics i ha tingut lloc amb motiu del Dia Mundial del Medi Ambient.
Llegiu-ne més
Un viatge educatiu per apropar-se al problema dels orangutans a la selva de Borneo
L’alumnat de 5è de l’escola Lluçanès de Prats de Lluçanès ha investigat la vida dels orangutans i la problemàtica que pateixen a causa de la destrucció del seu hàbitat. El resultat ha estat la creació d’un curtmetratge de sensibilització ambiental.
Llegiu-ne més
L’alumnat crea una revista sobre consum responsable
L’Escola Emili Carles Tolrà ha celebrat la Setmana del Consum Responsable amb tots els nivells educatius. Han après a editar una revista sobre consum responsable en format virtual on exposen consells sobre consum, entre altres seccions.
L’Escola Pérez-Sala de Vilassar de Mar participa en el projecte VIRTUES
L’alumnat de 5è de primària fa un estudi per identificar els organismes que han colonitzat un rack del Port de Premià de Mar, el qual ha estat submergit 145 dies. Han pogut descobrir com es formen ecosistemes i ho han compartit amb el projecte VIRTUES..
Plogging per celebrar el Dia de la Terra a l’institut Cirviànum de Torelló
La Comissió d’Escoles Verdes ha promogut una acció de correcollir (plogging) entre l’alumnat d’ESO. Durant la jornada, s’han netejat els entorns de l’institut, s’hi han recollit diferents deixalles i s’ha pres consciència sobre les petites brutícies que ens envolten.