BUTLLETÍ ESCOLES VERDES

Al març Escoles verdes ens porta les següents activitats:

Festa dels 25 anys de la Xarxa d’Escoles Verdes
El pròxim 7 de juny tindrà lloc la festa dels 25 anys de la Xarxa d’Escoles Verdes al Mont Sant Benet. Serà una jornada que agruparà més de 1000 alumnes i docents de prop de 800 centres educatius que conformen la xarxa. Al llarg del matí, hi haurà un seguit d’activitats i tallers relacionats amb la biodiversitat, l’alimentació i el canvi climàtic així com espectacles musicals i teatrals. Properament tots els centres de la Xarxa, rebreu un formulari per a què us hi pugueu inscriure. Us hi esperem!
Nova secció web Escoles obertes a la Natura
En aquest nou espai, s’ofereixen propostes educatives als centres que vulguin promoure el coneixement de la biodiversitat i fomentin la participació de l’alumnat en accions de millora de l’entorn natural a través de la ciència ciutadana.
La ciència ciutadana del CREAF, vinculada a l’alumnat de la Xarxa d’Escoles Verdes
La Xarxa d’Escoles Verdes s’ha vinculat al Centre de Recerca Ecològica i d’Aplicacions Forestals (CREAF), amb l’objectiu de promoure la ciència ciutadana. Els centres educatius poden participar dels projectes engegats i demanar-ne informació emplenant un formulari
Encetem la 6a edició de la Setmana Sense Soroll
Amb el lema “Gaudeix el silenci”, se celebrarà del 22 al 28 d’abril del 2024. Les adhesions ja son obertes.
La Setmana Sense Soroll promou mesures i iniciatives en el marc de la prevenció de la contaminació acústica. S’han publicat al web material gràfic i propostes d’activitats educatives.
Setmana de la Natura
La 9a edició tindrà lloc del 22 de maig al 5 de juny. Durant aquesta Setmana, diferents associacions, fundacions, ajuntaments, escoles o empreses organitzen en total més de 500 activitats sense ànim de lucre per a la conservació de la natura arreu de Catalunya.
Construcció de pluvials artesanals. Escola Vedruna, Cardona (Bages)
L’alumnat de cicle mitjà, davant la situació actual de sequera, es va engrescar a construir un pluvial per recollir l’aigua de la pluja. Això els ha permès recollir una mica d’aigua per mantenir boniques les plantes.
Pluja fina a les escoles. Institut Escola Castellterçol, l’Escola Vedruna Tona i l’Escola Heurom (Catalunya Central)
Per tal de millorar el compromís de la ciutadania vers la preservació i el bon ús de l’aigua, l’alumnat de diferents centres ha fet realitat un projecte d’art, música, rondalles i capses d’aprenentatges, que ha finalitzat amb una trobada conjunta per compartir l’experiència.
La contaminació al mar amb el projecte L’oceà no és un abocador. Institut els Pallaresos (Tarragonès)
L’alumnat de 4t ESO, amb motiu de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, ha construït un mural de conscienciació en què ha volgut interpretar les dues cares dels oceans, com hauria d’estar i la realitat actual.