AGROECOLOGIA ESCOLAR I SOSTENIBILITAT

Recentment s’ha creat el projecte Agroecologia Escolar com a complement a l’acció educativa que fem als centres, promovent la participació d’infants i joves en la comprensió i transformació dels sistemes i processos alimentaris amb criteris de sostenibilitat i justícia. Aquesta acció es desenvolupa al llarg de tot el sistema alimentari escolar: des de la producció, incloent la gestió dels residus, passant per la transformació de l’aliment, fins a la comercialització/intercanvi i consum.

L’Agroecologia Escolar ens permetrà impulsar la sobirania alimentària de la comunitat educativa i de la societat, al  mateix temps que afavoreix treballar els continguts curriculars de forma globalitzada i en context, partint de situacions i experimentacions reals i vivencials.

La web https://projectes.xtec.cat/agroecologia/ recull projectes, propostes, recerques i materials relacionats amb l’Agroecologia Escolar i la Producció Agroalimentària Ecològica, amb l’objectiu d’ajudar-nos a desenvolupar projectes educatius relacionats amb aquests temes, per totes les edats i interessos .

Mitjançant aquesta mena de projectes i activitats volem formar persones més conscients i preparades per entendre com l’alimentació afecta a la salut, el medi ambient i a la justícia social, capaces d’influir en el desenvolupament d’una millor sobirania alimentària i ajudar a construir un món millor.

Aixímateix us recomanem un altre recurs STEAM : el projecte Bosc i sostenibilitat, de l’Exploratori dels Recursos de la Nutura adreçat a centres de Secundària i adults.

L’Exploratori dels Recursos de la Natura és un projecte territorial del Campus d’Excel.lència Internacional BKC de la Universitat Politècnica de Catalunya conjuntament amb l’Ajuntament de Berga, amb l’objectiu de fomentar les vocacions científico tecnològiques, millorar l’aprenentatge a secundària i educació superior i contribuir al desenvolupament d’un territori ric en recursos naturals.