BUTLLETÍ ESCOLES VERDES

IX Conferència Catalana del Projecte Tinguem Cura del Planeta

El 28 d’abril ha tingut lloc aquesta trobada on més de 70 joves i 25 docents de 18 centres de secundària de la XESC que participen al projecte CONFINT amb un video recull en què han pogut compartir els seus projectes i participar de diversos tallers i formacions per millorar les seves accions.

Fòrums i espais de trobada arreu del territori durant el mes de maig

Els Fòrums d’Escoles Verdes són espais d’intercanvi d’experiències on participa l’alumnat i el professorat. S’hi comparteixen actuacions que es fan en els centres educatius i es faciliten nous aprenentatges amb xerrades temàtiques. entreu des d’aquí als Espais d’intercanvi.

Reserveu data: II Simposi d’Aprenentatge Servei i Servei Comunitari Ambiental

El proper 7 de juliol tindrà lloc a la seu de Fundesplai (El Prat de Llobregat) el II Simposi. Tots els docents sou convidats a participar explicant els vostres projectes a l’espai Àgora, o bé com a assistents en els diferents espais. El termini de les inscripcions a les Àgores és el 3 de juny. Inscripcions a l’enllaç.

7ena edició de la Setmana de la Natura

Del 22 de maig, Dia Internacional de la Diversitat Biològica, al 5 de juny, Dia Mundial del Medi Ambient, es celebra aquesta edició on recordarem la necessitat de preservar la biodiversitat i visualitzarem la necessitat d’evitar les pitjors conseqüències de l’emergència climàtica i ecològica. #naturaesvida. Per saber-ne més entreu aquí.

Oberta la convocatòria dels VIII Premis Aprenentatge Servei

La Xarxa Espanyola d’Aprenentatge Servei i la Fundació Edebé, amb la col·laboració del Ministeri d’Educació i Formació Professional, impulsen aquests premis per reconèixer l’esforç i compromís en la millora de la societat per part de l’alumnat fins el 30 de setembre i s’acullen a projectes dels cursos 20-21 i 21-22.

Les escoles actuen

L’Institut de Celrà participa en una iniciativa de Ciència Ciutadana

L’alumnat de 2n d’ESO ha fet un estudi de l’estat de la ribera i de l’aigua del riu Ter al seu pas per l’Illa dels Salzes de Celrà, a través del projecte científic ‘Pescadors de plàstic’, el qual estudia la contaminació de residus plàstics als rius. Voleu conèixer com ho han fet? Entreu a la web

L’Institut Cirviànum de Torelló revoluciona el pati

A través del project de SEO Birdlife l’alumnat de 4t d’ESO ha fet el Servei Comunitari, portant a terme una diagnosi del pati des del punt de vista ambiental i relacional. S’han iniciat algunes accions de millora implicant a diferents cursos. Entreu aquí per veure el projecte.

Setmana Cultural sobre el Consum Responsable

L’Escola Riera Alta de Santa Coloma de Gramenet ha organitzat una Setmana Cultural durant la qual han treballat sobre el consum responsable, amb tots els cursos. S’han fet tallers i activitats diverses sobre diferents aspectes de la temàtica. A la web de l’escola trobareu tota la informació.

Una farmaciola per cuidar a la Mare Terra a l’escola Santa Creu d’Anglesola de l’Urgell

En el Dia Mundial de la Terra, l’alumnat de cicle mitjà de l’escola Santa Creu d’anglesola , ha reflexionat sobre l’estat de salut del nostre planeta i ha elaborat una farmaciola amb accions per cuidar-lo, posant atenció a l’escalfament global i a la pèrdua de la biodiversitat. Més informació aquí.