ESCOLES VERDES

ACTES PREVISTOS

LA SOSTENIBILITAT COM  A MOTOR DE CANVI A LES ESCOLES

Dintre de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, es durà a terme un webinar per a presentar recursos i experiències per dissenyar projectes educatius en les comunitats circulars i sostenibles, emprant l’aplicació Mobile History Maps amb l’objectiu de crear i visualitzar projectes centrats en la sostenibilitat. Més informació.

SETMANA BIO

Tota la informació:

Setmana Bio a l’escola del 16 al 24 d’Octubre

CIENTIFIKS EN JOC

CientífiKs en joc és un programa educatiu virtual del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya adreçat a l’alumnat de 5è de primària. Durant el curs, les escoles participants han de dissenyar un videojoc sobre una investigadora catalana en actiu, enguany tractant l’Emergència Climàtica, de la mà de la investigadora escollida.

EXPERIÈNCIES

Del 3 al 6 d’octubre s’ha celebrat a Guadarrama la V CONFINT estatal “Transformant l’escola per a transformar pobles i ciutats”. La delegació catalana ha estat formada per 12 alumnes, dos docents, dues tècniques i una facilitadora. Les conclusions d’aquesta Conferència han estat portades per una representació d’aquests joves al I Foro Urbano d’Espanya, que s’ha celebrat a Sevilla del 5 al 8 d’octubre.

L’Escola Aqua Alba de Gualba ha estrenat un mural sobre el seu entorn

A proposta de la Comissió de Sostenibilitat de l’AFA i de la Comissió d’Escola Verda s’ha realitzat la pintada d’un mural per part del muralista Pol Guillen. L’alumnat ha escollit aquells éssers vius que ens envolten, conviuen i acompanyen al nostre entorn més immediat que han quedat representats en l’obra d’art.

L’escola Àgora de Girona ha celebrat la Setmana sense soroll

L’acció s’ha emmarcat dins la iniciativa “Revolta Escolar”, un moviment que reclama a les administracions entorns escolars pacificats per garantir espais més segurs i lliures de contaminació per als infants. Al centre s’ha obert un debat molt interessant sobre l’entorn escolar que es vol assolir.

L’institut escola Barnola d’Avinyó ha traspassat els seus murs

Els treballs de l’alumnat han estat exposats a diferents espais del Festival ProCrea amb l’objectiu de reflexionar sobre el vincle entre educació, art i territori. L’alumnat des de P3 fins a primer d’ESO, va exposar temàtiques com la contaminació marina, els ocells del poble o el dia a dia d’un pastor entre d’altres.

L’Institut Joan Ramon Benaprès de Sitges ha posat en marxa l’hort i l’obrador

L’alumnat s’ha endut una sorpresa quan han vist que ha crescut molta verdolaga durant l’estiu! Aprofitaran aquesta planta per a l’obrador de l’escola.

L’escola Jaume Balmes de Cervera ha celebrat la Setmana de la Mobilitat

La Capitana Escarola ha explicat a les companyes per què cal moure’ns d’una forma més sostenible i anima a gaudir dels espais públics sense fum ni soroll dels vehicles.

SETMANA BIO

Tota la informació: