Treball en xarxa sobre l’Autisme entre els EAP, CREDA, CEEPSIR i CRETDIC del Baix Llobregat.

El curs 2020/21 es va iniciar, des dels EAP i CRETDIC del Baix Llobregat, un treball d’aprofundiment sobre l’assessorament als centres educatius en relació amb l’atenció d’alumnat amb Trastorn de l’Espectre Autista

• L’objectiu inicial era construir un marc conceptual comú d’intervenció educativa en el Baix Llobregat, afavorint l’intercanvi d’experiències d’assessorament entre els diferents EAP que conformen el territori i incorporant, també, els diferents perfils professionals, dels i les fisioterapeutes, dels i les treballadores socials, del CREDA i del CEEPSIR.

El treball realitzat el curs passat va ser intens i, a més, va estar condicionat per les restriccions sanitàries, amb reunions realitzades en línia. El material generat, a partir de l’anàlisi del marc conceptual i de les vinyetes de casos, van conduir de manera natural a la continuació en aquest curs.

L’alliberament de les mesures restrictives COVID ha permès que l’EAP de Sant Vicenç pogués inaugurar la primera sessió presencial del curs de Treball en Xarxa i Interequips sobre Autisme a la seva seu del Servei Educatiu Baix Llobregat VI, compartida amb l’EAP de Martorell, l’EAP de Sant Boi i amb els professionals del CEEPSIR  i del CRETDIC.

Partint de la idea cabdal d’atenció a l’alumnat TEA i d’entendre les seves actuacions per atendre’ls, s’ha continuat treballant al voltant de com ajudar i col·laborar amb el professorat. Es tracta d‘obtenir instruments que afavoreixin la connexió amb el context educatiu i poder copsar els interessos i les afinitats que aquests alumnes mostren sovint.

En aquesta 1a sessió hi hagut diàleg al voltant de dos casos presentats i reflexió sobre la pràctica educativa. Tot això sota l’articulació del marc teòric que ha de sustentar la funció assessora, ens ha permès enriquir-nos per millorar l’atenció als centres educatius per a tot l’alumnat però especialment per l’alumnat amb condició autista.

Xarxa Interequips (Equips d´EAP de Martorell, Sant Boi i Sant Vicenç dels Horts)