Novetats entorn l’eTwinning – Treball en col·laboració entre professorat i alumnat

El 16 de març vam publicar un post sobre el projecte eTwinning que, hores d’ara, presenta una sèrie de novetats i d’informació complementària que tot seguit us compartim.

Davant la situació actual de tancament dels centres educatius de resultes de la crisi sanitària a tot el país, les possibilitats de treball i dinamització dels processos d’ensenyament i aprenentatge en línia es demostren un cop més com a part necessària del nostre perfil docent. És per això que des del Servei
de Llengües Estrangeres i d’Origen us volem informar sobre diverses  possibilitats per familiaritzar-vos i formar-vos durant els propers dies amb la plataforma eTwinning.

Amb més de 750.000 usuaris, ara mateix eTwinning és la comunitat més extensa de docents i centres educatius d’Europa. Va néixer el 2005 com iniciativa del Programa d’Aprenentatge eLearning de la Comissió Europea i des del 2014 forma part d’Erasmus+, el Programa de la Unió Europea en matèria d’educació, formació, joventut i esport. El Servei Central de suport eTwinning està dirigit per European Schoolnet, una associació internacional de 30 ministeris europeus d’Educació que promou l’educació en centres educatius i entre el professorat i l’alumnat de tota Europa.

El portal eTwinning (www.etwinning.net) és un punt de trobada i un lloc comú de treball. Està traduït a vint-i-cinc idiomes i proporciona eines en línia perquè els docents trobin socis, engeguin projectes, comparteixin idees, intercanviïn pràctiques interessants i comencin a treballar junts, servint-se de diferents eines personalitzades disponibles a la plataforma.

El portal del Servicio Nacional de Apoyo eTwinning ofereix també informació, assessorament i formació als docents que participen en els projectes.Tant si ja coneixeu eTwinning com si encara no hi esteu familiaritzats, us volem proporcionar una guia bàsica de possibles accions a dur a terme a eTwinning per als propers dies:

SI NO CONEIXO ETWINNING
● On puc trobar informació sobre el que em pot oferir i jo puc aportar a la plataforma eTwinning?
Tutorials i articles amb informació per a la participació a eTwinning i sobre les possibilitats de la plataforma educativa http://etwinning.es/es/materiales-de-ayuda/ayuda-etwinning/
● Com em puc registrar a la plataforma?

● Material de formació i ajuda per fer els primers passos (registre, l’entorn de treball eTwinning, els projectes…) usant la plataforma
eTwinning

Primeros pasos en eTwinning

● On puc trobar idees i plantejaments per dur a terme un primer projecte
eTwinning?

Prototipos de proyecto

SI JA CONEIXO ETWINNING
● Com puc crear o afegir-me a projectes de col·laboració? Tutorials i articles amb informació per a la participació a eTwinning i sobre les possibilitats de la plataforma educativa

Ayuda eTwinning

Exemples d’activitats i de models de projectes d’èxit organitzats per nivell d’experiència a eTwinning i per etapa educativa.

Diseña tu proyecto

Des de l’eTwinning Live, pots unir-te a la Campanya de primavera 2020 que gira al voltant del tema del canvi climàtic. Dona un cop d’ull a les activitats
realitzades i proposades.

Llega la campaña de primavera a eTwinning

● Com puc seguir formant-me en eTwinning?

1. Obert el termini d’inscripció per als últims 2 *NOOC eTwinning (2a edició)
NOOC Gestiona tu equipo en proyectos eTwinning
NOOC A “videoconferenciar” en eTwinning
Segueix aquest enllaç per a més informació.
* NOOC: [Nanno Open Online Courses]

2. Formació per a docents que ja estan registrats a la plataforma eTwinning
“Eventos formativos en eTwinning Live del mes de marzo”

Eventos formativos en eTwinning Live del mes de marzo: ¡ya están aquí!

“ENCUENTROS DIDÁCTICOS”:
Mobile Tools For Inclusive Classrooms
Tinkering, a new way of learning STE(A)M
eTwinning, CLIL, VET and Erasmus projects

“SEMINARIOS EN LÍNEA:”
Spring Campaign 2020: SENSE Group Senseminar
eTwinning and Scientix: a friendship on the serve of eTwinners
Spring Campaign 2020: Eco-Schools

“CURSOS DE ‘TEACHER ACADEMY’ (SEG)”
Formative Assessment in Practice – Shaping Student Learning

——————————

L’equip eTwinning del Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen resta a la vostra disposició per a qualsevol aclariment. etwinning@xtec.cat