Els seminaris de coordinació 0-6 alineats amb el nou currículum de l’Educació Infantil

Dilluns, 18 d’octubre, el Molí dels Frares de Sant Vicenç dels Horts va acollir la sessió zero dels espais Coordinació didàctica de l’etapa d’educació infantil del curs 2022-23.  De fet aquests espais de coordinació, reflexió, aprofundiment i treball d’aquesta etapa ja fa uns quants anys que funcionen però, per primera vegada, el curs 2022-23 tots els centres, escoles bressol i llars d’infants tindran la possibilitat de participar-hi. La novetat d’enguany ha estat l’ampliació de les xarxes de coordinació professional de l’etapa 0-6 a tots els municipis de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat VI.

La sessió zero,  dels espais de coordinació didàctica de l’etapa d’educació infantil del curs 2022-23, va comptar amb les aportacions de l’Andrea Amat i la Susana Masó, directores de l’escola Santa Maria de Cervelló i Escola Bressol L’Alegria de Sant Vicenç dels Horts respectivament,

que van compartir la seva experiència i van animar tot l’auditori a fer el camí de coordinació, reflexió i enriquiment.

També vam comptar amb la presència de la inspecció educativa, Dolors Gispert, Alícia Aguilar i Imma Piquer, compromeses amb la voluntat d’anar escampant per tot el territori xarxes i comunitats de pràctica generadores de coneixement, reflexió que acompanyin processos de coherència i continuïtat entre els dos cicles de l’etapa.

El públic assistent, més de 60 persones, va escoltar amb molt d’interès la conferència de Pilar Badenas Navarro i Sònia Sánchez Sanz, tècniques de l’equip del Servei de Currículum d’Infantil i Primària de la Direcció General d’Innovació, Digitalització i Currículum del Departament d’Educació,  que han participat activament en l’elaboració del nou decret del currículum de l’educació infantil que s’aprovarà properament. Un decret del currículum de l’etapa infantil que englobarà en un sol document tota l’etapa 0-6, és el Currículum de l’Educació Infantil.

Les seves explicacions, tant tècniques com pedagògiques, van anar endinsant el públic assistent fins la cuina del nou decret aportant molt valor i comprensió de l’eina de treball bàsica dels equips docents i educatius. A través de les seves paraules vam poder constatar la importància de la coordinació 0-6, la riquesa del treball en xarxa i vam perdre la por a afrontar els reptes del nou currículum.  També es van destacar les 10 idees clau del currículum de l’educació infantil que podeu veure aquest document.

Moltes gràcies per venir-nos-ho a explicar !