Llegir i escriure per plaer: poesia

Per llegir o escriure qualsevol text cal que hi hagi una finalitat, i aquesta pot ser senzillament per plaer.
A la xarxa es poden trobar nombrosos espais que permeten llegir i escriure poesia per plaer. El fet de llegir i escriure en línia fa que els motius o finalitats que hom porta a algú a llegir i escriure s’amplifiquin perquè d’aquestes accions es comparteixen amb altres lectors i escriptors que tenen accés a la xarxa.
Tres exemples ho són  el portal Viu la poesia (només lectura) i la revista Pissiganya (lectura i escriptura).

Viu la poesia, vol ser un lloc on el visitant pugui veure i llegir una gran diversitat de formes poètiques (des de les més tradicionals a poemes visuals, sonors o performances poètiques) i de temes (des de la guerra o el compromís social fins al joc o l’esport) i al mateix temps pugui gaudir d’aquesta poesia en diferents mitjans (àudio, vídeo, imatge i escriptura) i, fins i tot, pugui divertir-se amb jocs interactius, escoltar els poemes i sentir com alguns poetes expliquen com han concebut els seus textos. A més, la pàgina es completarà amb poemes fets “a imitació de” , on es podran llegir i visionar textos construïts per estudiants imitant aquells que els hagin cridat més l’atenció.
S’hi reprodueixen poemes de la literatura catalana, castellana i procedents de la literatura universal. Es pot seleccionar el tipus de destinatari: joves i adults o nens, i cadascun d’aquests dos grups té el seu propi itinerari temàtic per a fer la recerca.

Pissiganya.cat, una revista de poesia per a infants. Per a publicar a Pissiganya.cat cal que la persona tutora d’una aula es doni d’alta d’usuari al portal, aleshores el consell de redacció de la revista es posa en contacte amb ella i s’estableix un pla de treball per al curs. És a dir, participar en la creació d’aquesta revista suposa adquirir un compromís.  L’actual revista consta de diferents apartats: els teus poemes, Brossa nova (un apartat dedicat a la poesia visual) i entrevista on els alumnes dels centres participants publiquen entrevistes fetes a poetes.

(Aquests recursos es van presentar en una sessió de treball del seminari de biblioteques escolars)