En el marc de l’exposició es posa a l’abast dels visitants un espai d’interpretació de la Gran Guerra, amb diversos recursos multimèdia (llibres, films, apps, webs…) per ampliar-ne la informació.
En aquesta entrada es relacionen tres novel·les adreçades al públic juvenil que estan ambientades a la I Guerra Mundial.
BOYNE, John. QUEDEU-VOS A LA TRINXERA I DESPRES CORREU. Barcelona: Fanbooks, 2013 ISBN 9788415745426
El dia que esclata la Primera Guerra Mundial, el pare de l’Alfie Summerfield promet que no anirà mai a lluitar. Just l’endemà trenca la promesa i quatre anys més tard, l’Alfie encara no sap on és el seu pare, només que es troba lluny i en una missió secreta.
Un dia, mentre neteja sabates a l’estació de tren de King Cross, l’Alfie veu inesperadament el nom del seu pare escrit entre un munt de papers que pertanyen a un metge militar. Atordit i confós, el noi s’adona que el seu pare és en un hospital amb unes condicions especials. L’Alfie està decidit a rescatar-lo d’aquest estrany i inquietant lloc.
De l’autor de “El noi del pijama de ratlles”.
HARTNETT, Sonya. EL BURRET DE PLATA. Barcelona: Vicens Vives, 2010 (Cucanya) ISBN 9788468200330
Cocó i la seva germana Marcelle troben al bosc un oficial de l’exèrcit britànic. El tinent Shepard ha perdut la vista en el combat i fuig, horroritzat, del front de guerra. Les nenes s’escarrassen en ajudar-lo i ell, en senyal d’agraïment, els explica quatre relats relacionats amb un amulet que guarda amb mota cura: un burret de plata. Mentre les dues germanes ajuden el tinent i intenten retornar-lo a casa, van descobrint els profunds valors que els contes i aquest preuat amulet amaguen: l’amor als altres, la generositat, el coratge i la lleialtat.
MORPURGO, Michael. CAVALL DE GUERRA. Barcelona: Estrella Polar, 2011 ISBN 9788499324678
Joey, un intel•ligent i fort cavall, cau en mans d’un granger. El seu fill Albert el ciudarà vencent les reticències del seu pare que acaba venent a l’animal a l’exèrcit. L’amistat entre el cavall i l’Albert és tan forta que aquest últim promet que allà on sigui l’anirà a trobar. L’acció ocorre durant la Primera Guerra Mundial i Joey es convertirà en un cavall de batalla que passarà de mà en mà –a moments se sentirà estimat i valorat i en d’altres moments la seva gran noblesa serà trepitjada-; veurà morir al seu gran amic, el cavall Topthorn; vagarà per la Terra de ningú; serà admirat per ambdós bàndols; i acabarà carregant morts i ferits, jugant-se la vida per salvar multitud de vides humanes. Tanmateix, la vida és poderosa i Joey i Albert es retrobaran de nou i, aquesta vegada, serà ara l’Albert i els seus companys qui salvaran la vida de Joey.
Descarregueu el tríptic amb la guia de lectures de l’exposició