DADES TÈCNIQUES:
Autoria i il·lustracions: David McKee
Editorial: Vicens Vives
Ciutat: Barcelona
Any d’Edició: 2010
Pàgines: 30
Edat: 5 a 7 anys
ESTUDI DEL LLIBRE
Temes principals: El tractament de la Diversitat, la cohesió de grup.
Gènere: conte
RESUM/ARGUMENT
L’Elmer no és un elefant qualsevol. Té la pell de pedaços de colors: groc, blau, vermell, verd, rosa, negre…I els altres elefants se’n riuen perquè no és com ells, de color elefant. Cansat de ser diferent, un dia l’Elmer decideix pintar-se de color gris i fer una broma als altres elefants, i tots riuen de cor amb l’ocurrència de l’Elmer. I és que l’Elmer no només té la pell de colors, sinó que és l’elefant més divertit i enginyós de tota la bandada.
AMBIENTACIÓ
Espai: la selva
Temps: un dia qualsevol
Personatges: l’Elmer, la bandada i altres animals salvatges.
PROPOSTA D’ACTIVITATS
- Activitats de comprensió lectora literal i inferida.
- Activitats d’expressió oral: crear i expressar una opinió,taula rodona, col·loqui.
- Activitats d’Educació emocional, en relació a la sort que tenim de ser diferents, a la saviesa que suposa saber convertir les nostres “especialitats” en enriquiment personal i col·lectiu. Activitats d’autoreflexió, coneixement d’un mateix. Activitats de cohesió de grup (dinàmiques de grup).
- Visualització de “Dumbo”, “El geperut de Nôtre-Damme”.
- L’Elmer en mural. Treball en equips cooperatius. Elaboració dels pedaços i composició col·lectiva. Treball de textures, patchwork.
- Mandales.
- Expressió escrita. Inventar entre tots una nova aventura de l’Elmer, text narratiu.
- Activitats a la PDI, trencaclosques
- Educació visual i plàstica:Inventem colors: color sardina, color vinagre, color felicitat…
- Educació musical. Cançons d’elefants o animals.
ASPECTES A DESTACAR
L’autor és també l’il·lustrador. Ha jugat amb els colors donant més sentit a la història. Es passeja pels grisos( coincidint amb la situació problemàtica) per acabar en un esclat de coloraines (acceptació i reconeixement ). Probablement, sempre hi haurà alguna nena o nen que s’identifiqui amb la problemàtica de ser especial. La reflexió serveix tant per a qui se senti així com per a aquells que tenen al grup classe o al seu entorn algú clarament diferent. Hi ha publicats altres títols de l’Elmer a diverses editorials ( ” El nou amic de l’Elmer”, ” Elmer i el cangur saltimbanqui”, “Els amics de l’Elmer”…)
Ressenya a càrrec de: MARTA AGUSTINOY (Escola La Vinyala, Sant Vicenç dels Horts)
El curs ha sigut molt satisfactori i m’ha agradat molt el feedback de tutoria, sempre molt personalitzat i ràpid.
El tema del curs interessant i fa reflexionar amb aspectes importants del nostre dia a dia.