L’ELMER

DADES TÈCNIQUES:

Autoria i il·lustracions: David McKee

Editorial: Vicens Vives

Ciutat: Barcelona

Any d’Edició: 2010

Pàgines: 30

Edat: 5 a 7 anys

ESTUDI DEL LLIBRE

Temes principals: El tractament de la Diversitat, la cohesió de grup.

Subtemes: acceptació de les diferències, acceptació d’un mateix, l’autoestima.

Gènere: conte

RESUM/ARGUMENT

L’Elmer no és un elefant qualsevol. Té la pell de pedaços de colors: groc, blau, vermell, verd, rosa, negre…I els altres elefants se’n riuen perquè no és com ells, de color elefant. Cansat de ser diferent, un dia l’Elmer decideix pintar-se de color gris i fer una broma als altres elefants, i tots riuen de cor amb l’ocurrència de l’Elmer. I és que l’Elmer no només té la pell de colors, sinó que és l’elefant més divertit i enginyós de tota la bandada.

AMBIENTACIÓ

Espai: la selva

Temps: un dia qualsevol

Personatges: l’Elmer, la bandada i altres animals salvatges.

PROPOSTA D’ACTIVITATS

  • Activitats de comprensió lectora literal i inferida.
  • Activitats d’expressió oral: crear i expressar una opinió,taula rodona, col·loqui.
  • Activitats d’Educació emocional, en relació a la sort que tenim de ser diferents, a la saviesa que suposa saber convertir les nostres “especialitats”  en enriquiment personal i col·lectiu.  Activitats d’autoreflexió, coneixement d’un mateix. Activitats de cohesió de grup (dinàmiques de grup).
  • Visualització de “Dumbo”, “El geperut de Nôtre-Damme”.
  • L’Elmer en mural. Treball en equips cooperatius. Elaboració dels pedaços i composició col·lectiva. Treball de textures, patchwork.
  • Mandales.
  • Expressió escrita. Inventar entre tots una nova aventura de l’Elmer, text narratiu.
  • Activitats a la PDI, trencaclosques
  • Educació visual i plàstica:Inventem colors: color sardina, color vinagre, color felicitat…
  • Educació musical. Cançons d’elefants o animals.

ASPECTES A DESTACAR

L’autor és també l’il·lustrador. Ha jugat amb els colors donant més sentit a la història. Es passeja pels grisos( coincidint amb la situació problemàtica) per acabar en un esclat de coloraines (acceptació i reconeixement ). Probablement, sempre hi haurà alguna nena o nen que s’identifiqui amb la problemàtica de ser especial. La reflexió serveix tant per a qui se senti així com per a aquells que tenen al grup classe o al seu entorn algú clarament diferent. Hi ha publicats altres títols de l’Elmer a diverses editorials ( ” El nou amic de l’Elmer”, ” Elmer i el cangur saltimbanqui”, “Els amics de l’Elmer”…)

Ressenya a càrrec de: MARTA AGUSTINOY (Escola La Vinyala, Sant Vicenç dels Horts)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>