BUSCO UNA MARE

Per a totes les edats

ESTUDI DEL LLIBRE

Temes principals: L’adopció

Subtemes: Valors, emocions, relacions humanes, diversitat, drets humans,…

Gènere: Narrativa

Resum/Argument

Aquest llibre explica la història d’una família de Barcelona que decideix adoptar una nena boliviana la mare de la qual no te recursos per cuidar-la. Aquesta nena que viu a la ciutat de La Paz demana un desig als estels: tenir una mare que la pugui cuidar. Aquest desig llençat als estels arriba al cor de la mare de Barcelona i als seus fills bessons, en Jordi i en Biel que decideixen anar a buscar-la a l’orfenat i ser la seva nova família.

Ambientació:

• Espai: la ciutat de Barcelona i la ciutat de La Paz (Bolívia)
  • Temps: actual

Personatges:

• La família de Barcelona: pare, mare, àvia i bessons Jordi i Biel.
  • La família de La Paz: mare i nena

PROPOSTES D’ACTIVITATS

1.    Aquesta lectura va molt bé a aquells grups d’alumnes en els que hi hagi nens adoptats per tal que a partir del llibre s’estableixi un espai de reflexió i diàleg entre els nens i nenes que permeti explicar les seves vivències.
2.    En l’àrea de medi es poden situar geogràficament aquestes dues ciutats amb els seus respectius continents en relació a l’oceà Atlàntic. Es poden treballar els costums i la forma de viure en aquestes dues ciutats buscant tot allò que surt en el llibre i sempre tractant la diferència des del respecte i com a element enriquidor.

ALTRES ASPECTES A DESTACAR

L’estructura del llibre facilita el paral•lelisme entre els dos continents, les dues ciutats.

A cada pàgina encapçalada pel títol “En aquest costat de l’atlàntic” on s’explica la vida i costums de Barcelona, la segueix una altra pàgina encapçalada per “A l’altre costat de l’atlàntic” on es fa la comparació de costums i paisatges a la ciutat de la Paz.

Ressenya a càrrec de: CARME MIRÓ (Escola Joan Juncadella, Sant Vicenç dels Horts)