La crida del llibre de bambú

Lu Xun, que té onze anys, viu en un llogarret de la Xina amb el seu avi, que li ensenya l’art de la cal·ligrafia i amb qui cada estiu, quan han guardat la collita, marxa a explicar contes pels pobles. La seva plàcida vida queda estroncada el dia que l’home és capturat pels soldats de l’emperador, el poderós i temut “fill del cel”, i obligat a treballar a la Gran Muralla Xinesa en unes condicions inhumanes. El noi haurà de vèncer molts perills per retrobar-se amb el seu avi i la seva amiga Du Li, que l’espera i l’estima. El destí, però, té preparat per a Lu Xun un pla més ambiciós que es manifesta sobtadament una matinada de tardor, arran d’una misteriosa crida, sota una pluja persistent i la mirada escrutadora d’un linx.

Aquest és l’argument de la novel·la de Joaquim Pastor, una obra que, ambientada en temps de la dinastia Qin (segle III aC), enalteix el poder de les paraules i la màgia de l’escriptura.

La crida del llibre de bambú, publicada per l’editorial Bambú dins la col·lecció “Grans lectors”, és la segona novel·la d’en Joaquim Pastor i Font, mestre del Col·legi Sant Vicenç de Sant Vicenç dels Horts i responsable de la Biblioteca Ramon Folch de la mateixa escola i durant molts anys integrant del seminari de biblioteques escolars de la demarcació territorial del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.

La seva primera novel·la El cant de la mallerenga. La Guerra Civil amb ulls d’infant, publicada també per l’editorial Bambú (2011) dins la col·lecció Bambú Viscut, és la base d’un itinerari històrico-literari per Sant Vicenç dels Horts adreçat a alumnes de 4t d’ESO.