Dues germanes tenen visita

Pàgines: 26
Nivell: Educació primària. Cicle mitjà

ESTUDI DEL LLIBRE
Temes principals: l’ordre, la felicitat, la llibertat personal, l’empatia.

• Subtemes: El món dels adults, família, humor, treball domèstic.

Gènere: àlbum il·lustrat
Resum/Argument:
Una família formada per dues germanes de mitjana edat, grassonetes i nassudes, tranquil·les i somrients: felices viuen en una petita illa. Un dia arriba el cosí Hans, qui esgarrifat del desordre general i certes avaries no resoltes, comença a ajudar. Aviat però, s’immisceix més que ajuda: fa fora els animals, canvia els esmorzars, refà el jardí, obliga a fer esport… Com dir-li que així no els agrada de viure? No caldrà: de sobte, el cosí marxa tot ofès perquè ni li han donat les gràcies, i tot pot tornar a la rutina tranquil·la d’abans.

Ambientació:

• Espai: petita illa, casa de camp, voltants de la casa.
  • Temps: segle XX

Personatges: les germanes i el cosí Hans.

PROPOSTES D’ACTIVITATS
És una història narrada amb gràcia sobre l’ordre i la felicitat, però explicada entre adults, no com a enfrontament nens-adults. Aquest fet permet enfocar temes complexos amb una mirada tendra per apropar-los als infants.
Xoquen dos estils de vida diferents. Una història sobre persones pacients i persones intransigents. És qüestiona, la importància de la casa de cadascú, com a refugi i mirall de la manera de ser de cada persona o grup de persones que hi viu.
Sorgeixen les preguntes obertes de: què és sa i què no, i on comença la llibertat personal de viure d’una forma o altra. També sorgeix molt el tema de posar-se en el lloc de l’altre (empatia)
És un llibre que permet crear espais per reflexionar des de l’òptica infantil dels temes abans exposats. És proposa realitzar un col·loqui una vegada llegit el llibre.
També es poden observar i comentar les il·lustracions molt divertides i de colors vius.

ALTRES ASPECTES A DESTACAR
Dues germanes tenen visita ha estat seleccionada pel Consell Català del llibre infantil i juvenil Clijcat per al premi Atrapalllibres 2011 en la categoria de 9-10 anys.
Sonja Bougaeva ha tret un altre llibre:  En Barni, per a infants de cicle inicial on també posa de manifest el mateix tema, el respecte a la llibertat personal.

Ressenya: Montse Riart (Escola La Ginesta, Vallirana)