Llegim i escrivim en parella

Llegim i escrivim en parella. Un programa de tutoria entre iguals, amb implicació familiar per a la competència lectora és la nova publicació del Grup de recerca sobre l’aprenentatge entre iguals. Ha estat editada per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Aquest llibre és una actualització profunda de la primera edició i descriu detalladament el programa, que ha estat utilitzat i avaluat en nombroses escoles, i ofereix recursos i materials didàctics, tant per a l’alumnat com per a les famílies, amb la finalitat de poder ser portat a la pràctica d’una forma senzilla. S’ofereixen exemples de materials per als tres cicles de l’Educació Primària i per al primer cicle de la Secundària Obligatòria.

Llegir i escriure en parella és un programa educatiu basat en la tutoria entre iguals, amb implicació familiar, per a la millorar de la competència lectora i l’escriptura. Aquest programa organitza  els alumnes en parelles: un actua com a tutor (i aprèn ajudant al seu company) i l’altre actua com a tutorat (i aprèn gràcies a l’ajuda del seu company tutor). A més ofereixen recursos a les famílies  perquè actuïn de tutors de lectura i escriptura  dels seus fills o filles, des de casa, enriquint així la implicació familiar en l’aprenentatge escolar. El programa va dirigit a desenvolupar la competència lectora i l’escriptura com a elements bàsics per a l’èxit escolar.