Programa – V Fira Tastet de Ciència
Aquest és el resum del procés d’inscripció de la V Fira Tastet de Ciència:
Centre | Referent | Àmbit | Docent | Inscripció PFZ | Títol | Resum | Nivell | Llistat | Dret imatge |
Escola Montsant | Ingrid Braña | Científic | Ingrid Braña Ciuró | 7020211702 | Experimentem | A partir de materials casolans, farem diferents experiments per conèixer el que passa… Ja sigui a nivell físic, si hi ha algun canvi químic, d’estat,… i tot això ho farem a partir del mètode científic. | Primària: cicle superior | ||
Laura Tricaz Moragas | 7020041702 | ||||||||
Fernando Ortega | 7020041702 | ||||||||
Institut Horticultura i Jardineria | Tomàs Viñas | Científic | Tomàs Viñas García | 7020211702 | Preparació del millor substracte per a plantes | Un bon substrat necessita aireig, retenció d’aigua, activitat biològica. Podem preparar un bon substrat si controlem la seva granulometria, els nivells de CO2, els seus nutrients, el pH i la seva conductivitat elèctrica. | Secundària: segon cicle, Batxillerat, CCFF | ||
Institut Ramon Barbat i Miracle | Jovita Gordo Casañ | Científic | Alberto Berenguer Ferrandez | 7020041702 | Batibull d’experiencies | Hi hauran experiments de química, física i biologia. Identificarem reaccions amb canvis de color, treballarem la relació entre el camp magnètic i l’elèctric i visualitzarem microorganismes i mostres citològiques al microscopi | Secundària: segon cicle | ||
Jovita Gordo Casañ | 7020041702 | ||||||||
Institut de Miami | Jordi Jover | Científica i Matemàtica | Jordi Jover Garcia | 7020041702 | Màgia i ciència | Presentació de trucs de màgia, il·lusions òptiques i altres curiositats relacionats amb la ciència. | Secundària: primer cicle | ||
Natàlia Álvarez Pujol | 7020041702 | ||||||||
Àngel Arasa Pellisa | 7020041702 | ||||||||
Institut Tarragona | Elena Palmero | Científic | Elena Palmero Blasco
|
7020211702 | La cèl·lula | Presentació de maquetes de la cèl·lula eucariota | Secundària. primer cicle | ||
Juan Miguel Muñoz Ciscar | 7020211702 | La nutrició | Presentació de maquetes dels aparells implicats en la nutrició. | Secundària. segoncicle | |||||
Olga Cabestany Saperas | 7020211702 | La densitat | Estudi comparatiu de densitats de diferents líquids | Secundària: segon cicle | |||||
Institut Joan Puig i Ferreter | Ivan Castells | Tecnològic | Isabel Torrents Condeminas | 7020041702 | Tecnologies creatives amb Arduino | Conjunt d’aplicacions tecnològiques amb la base de la placa Arduino | Secundària: segon cicle | ||
Ivan Castells Iglesias | 7020041702 | ||||||||
Lluís Pagès Pascual | 7020041702 | ||||||||
Institut Campclar | Ana M Lafuente Heras | Científic | Teresa Carreté Castellví | 7020041702 | Fem fòssils | Els nens i nenes que passin per la fira podran endur-se el fòssil d’una emprempta feta en argila | Secundària: segon cicle | ||
Ester Maijó Meseguer | 7020211702 | ||||||||
Científic, Matemàtic i Tecnològic | Francesc Juan Roca | 7020041702 | Trivial | Joc gegant de preguntes i respostes de les diverses àreas cientificotecnològiques | Secundària: segon cicle | ||||
Científic | Laia Antonio Roig | 7020041702 | Coneixes el teu cos? | Joc per identificar els organs interns del cos humà. | Secundària: segon cicle | ||||
M José Selles Chicharro | 7020041702 | ||||||||
Elisa Cortés Cots | 7020041702 | ||||||||
Lorena Vallès Segarra | 7020041702 | ||||||||
Científic i Tecnològica | Fani Millet Gregori | 7020041702 | Juguem amb la taula periòdica | Diferents jocs per treballar la taula periòdica | Batxillerat | ||||
Científic i Tecnològica | Sonia Landete Valero | 7020041702 | Ions atractius | Puzle per identificar la fórmula química correcta de diversos compostos iònics. | Batxillerat | ||||
Charo Soriano | 7020041702 | ||||||||
Científic i Tecnològica | Tatiana Pla Doz | 7020041702 | Connecta! | Jocs per treballar el circuit elèctric amb els que podem treballar un munt de matèries. | Secundària: segon cicle | ||||
Ana M Lafuente Heras | 7020041702 | ||||||||
Científic | Núria Cardona Miracle | 7020041702 | El cicle de Wilson | Representació del cicle de Wilson | Batxillerat | ||||
Matemàtic | Gabriel Vallès Cardona | 7020041702 | Juguem amb les mates | Jocs matemàtics per aprendre de forma diferent | Secundària: segon cicle | ||||
Col·legi ARCE | Núria Herrera Puigdomènech | Científic | Núria Herrera Puigdomènech
Nadia Gascó Cantero |
7020041702 | Reaccions químiques a la cuina! | Experimentar diferents tipus de reacions químiques que es donen a la cuina | Secundària: segon cicle | ||
7020041702 | |||||||||
Col·legi Maria Rosa Molas | Maribel Berrocal | Científic | Maribel Berrocal Zaragoza
Carla Pallejà Navarri Susana Garcia Ruz |
7020041702 | I ara, com ho separo? | Separació de mescles per la tècnica de cromatografia i separació magnètica | Secundària: primer i segon cicle | ||
Matemàtic | Núria Pellicer Senan
Laura Molina Ruz |
7020041702 | Els secrets dels triangles | Demostrem que la suma dels angles d’un triangle sempre sumen 180º, així com la demostració del teorema de Pitàgores. | Secundària: primer cicle | ||||
Tecnològic | Fernando Sánchez Izquierdo | 7020041702 | Els components d’un ordinador | Activitats de muntatge de components informàtics i unes targetes amb els components | CFGM- Sistemes microinformàtics i xarxes | ||||
Institut Gaudí | Montserrat Campdepedrós | Matemàtic | Eva Mascarell Roca | 7020211702 | Codis i criptografia | Diverses tècniques per xifrar i desxifrar missatges des de l’antiguitat (l’escítala, el codi Cèsar, etc.) fins a l’actualitat, on es veurà la seva aplicació (codis de barres o targetes de crèdit) i s’aprendrà a treballar amb els diferents algoritmes de càlcul. | Secundària: primer i segon cicle | ||
Iris Guirao Búrdalo | 7020041702 | ||||||||
Montserrat Juanpere Magrané | 7020041702 | ||||||||
Elena Arribas Abato | 7020041702 | ||||||||
Matemàtic | Manuel López López | 7020041702 | El món al voltant dels fractals | Els fractals, descoberts i proposats per Mandelbrot durant el segle XX són un dels grans descobriments matemàtics recents. Encara que donar una definició exacta de què és un fractal és complex, tenen dues característiques clau: presenten auto semblança i segueixen un algoritme recursiu. | Secundària: primer cicle | ||||
Carme De Sanjuan | 7020041702 | ||||||||
Escola General Prim | Marina Piqué | Científic | Marina Piqué Carreras | 7020211702 | Let’s explore about conductivity | Experimentarem amb diferents conductors d’electricitat per acabar preparant un joc. | Primària: cicle superior | ||
Tecnològic | Núria Serrano Sastre | 7020041702 | Robòtica a l’escola | Presentació de diferents experiències de robòtica educativa: construcció del robot, programació, missions, etc | Primària: cicle mitjà i superior | ||||
Científic | Aqua Adventure | Activitat STEM realitzada en equips. Hem treballat el tema del viatge de l’aigua, hem dissenyat i construït una maqueta per presentar el que hem après. També hem creat un mural sobre el nostre viatge d’aprenentatge. | Primària: cicle mitjà | ||||||
Institut Salvador Vilaseca | Rosa M Ferré | Científic | Antoni Nomen Xatruch | 7020211702 | Experiències curioses de la matèria | Amb materials quotidians realitzarem una sèrie d’experiments sorprenents (serp màgica, sorra impermeable,…). També exposarem un recull de falsos mites de la ciència. | Batxillerat | ||
Sònia Hernández Lòpez | 7020041702 | ||||||||
Rosa M Ferré Bonfill | 7020041702 | ||||||||
Susana del Amo Recuero | 7020041702 | ||||||||
Tecnològic | Montse Magrané Cots | 7020041702 | Robòtica creativa | Disseny i creació de diferents projectes robotitzats | Secundària: segon cicle | ||||
Científic | Agustí Escuredo Prada | 7020041702 | La cosmètica natural | Es farà una crema i un gel amb productes naturals | Secundària: segon cicle i Batxillerat | ||||
Montse Plans Roqueta | 7020041702 | ||||||||
Sabina Fornés Masià | 7020041702 | ||||||||
Rosa Andreu Chavarria | 7020041702 | ||||||||
Institut de l’Arboç | Sònia Pérez |
Científic | Sònia Pérez Méndez | 7020041702 | Joguines i canvis de colors | Es mostrarà la química que hi ha darrera de les joguines que canvien de color. Són joguines que canvien de color a causa d’un estímul extern, com és la llum ultraviolada, la humitat o una variació de la temperatura. També es realitzaran experiments de química on els canvis de colors són els grans protagonistes. | Primària: cicle superior, Secundària i Batxillerat | ||
Científic | Núria Ventosa Galimany | 7020041702 | Experiments sorprenents de química | Realització d’experiències de química de forma vistosa i sorprenent. | Secundària i Batxillerat | ||||
Escola Prat de la Riba | Mònica Gómez | Científic | Meritxell Tomàs
Mònica Gómez SolanAna Suárez |
7020041702 | El projecte de la sang | Diferents maquetes d’aparells i òrgans on la sang és una de les protagonistes i una sang on es veu els seus components. Els grups sanguinis i la seva compatibilitat. | Primària: cicle mitjà | ||
Taller construcció del pulmó | Construcció d’una una maqueta del pulmó. Comprendre el funcionament i funció del diafragma en la inspiració i l’expiració de l’aire. | ||||||||
7020041702 | L’alimentació: el sucre | La quantitat de sucre que té l’esmorzar o berenar quotidians i la importància d’una alimentació saludable. | |||||||
Bibliociències | Racó per llegir llibres científics | ||||||||
Vols ser un científic/a? Fes-te una foto! | Racó on qui vulgui es podrà fer una fotografia convertint-se en un científic o científica. | ||||||||
7020041702 | Concurs científic | Contestar unes senzilles preguntes sobre materials i explicacions realitzades. Rifa de bolets. | |||||||
Jocs dels sentits | Diferents jocs sobre els sentits (identificar olors, identificar figures amb el tacte…) | ||||||||
Llibretes d’experimentació | Compartirem llibretes d’experimentació de l’aula de ciències. | ||||||||
Institut Fontanelles | Eudald Salvat | Científic | Eudald Salvat Mestre | 7020041702 | Iniciació al tast de l’oli d’oliva | Quan vas al supermercat, t’has preguntat perquè hi ha tants tipus d’olis d’oliva? Vols saber si ets capaç de detectar diversos aromes i sabors? Descubriràs les olors i gustos, les categories i les qualitats saludables per la nostra salut que ens aprota l’oli usat a la nostra cultura mediterrània des de fa segles. | Secundària: primer cicle | ||
Joan Teixell Martínez | 7020041702 | ||||||||
Francesc Xavier Garcia Pitarch | 7020041702 | ||||||||
Escola Teresa Miquel i Pàmies | M. Dolors Olivé | Científic | Miren Tome Landete Valero | 7020041702 | Quin pes aguanta un ou? | Educació infantil | |||
Misericòrdia Boqué Tosas | 7020041702 | ||||||||
Natividad López Cabrero | 7020041702 | ||||||||
Anabel Hernández Aguilar | 7020041702 | ||||||||
Montserrat Roig Pàmies | 7020041702 | ||||||||
Elisenda Gil Núñez | 7020041702 | ||||||||
Eva Serrano Martos | 7020041702 | ||||||||
Gemma Figueras Blay | 7020041702 | ||||||||
Montserrat Giné Anguera | 7020041702 | ||||||||
Elsa Salse Crespo | 7020041702 | ||||||||
M. Lluïsa Anglès Vallverdú | 7020211702 | Una planta en una capsa de CD | Dins una capsa de CD transparent posem terra de jardineria i tres fesols. Tanquem la capsa, la reguem i la posem al sol. A partir de l’observació veiem com aquesta planta va creixent i estudiem les seves parts. | Primària: cicle inicial | |||||
Montserrat Farré Anglès
Laura Castelló Vernet |
7020211702 | Fem Slime | L’ Slime és una massa elàstica ideal per entretenir els nens que es caracteritza per la seva textura fàcil de manipular. Es fàcil de fer i ajuda a relaxar-se. | Primària: cicle inicial | |||||
M. Dolors Sánchez Galera | 7020041702 | Perquè l’aigua de la pluja no és salada? | Primària: cicle inicial | ||||||
Anna Maria Lázaro Barranco | 7020211702 | Estats de la matèria | Primària: cicle mitjà | ||||||
Joan Esteller Martí | 7020211702 | La digestió | |||||||
Lorena Trabalón Casasola | 7020041702 | Tornado d’aigua | Primària: cicle superior | ||||||
Jordi Tomàs Céspedes | 7020041702 | ||||||||
M. Pilar Arasa Fabregat | 7020211702 | ||||||||
Vanessa Gómez Àguila | 7020211702 | El magnetisme | Realització de petits experiments relacionats amb el magnetisme | Primària: cicle superior | |||||
Patrícia Quesada Prim | 7020041702 | ||||||||
M. Dolors Olivé Vernet | 7020041702 | ||||||||
Escola Doctor Alberich i Casas | Roser Masip | STEAM | Roser Masip Viñes | 7020041702 | Chick Catapult | Can your group build a catapult from the materials provided that will launch your three chicks the farthest total distance? | Primària: cicle inicial | ||
Anna Muñoz Climent | 7020041702 | ||||||||
Francesc Xavier Torrell Cantero | 7020041702 | ||||||||
Sònia Zapata Martínez | 7020041702 | ||||||||
Institut Roseta Mauri | Carmen Perales | Científic | María Jesús Blasco Bailo | 7020041702 | Els sentits i La Fotosíntesi | Els Sentits: entendre el nom que ens envolta a través dels sentits. La Fotosíntesi: entendre les reaccions químiques utilitzant la fotosíntesi. Utilitzant molècules fabricades amb llaminadures i observant la recombinació dels àtoms. | Secundària. primer i segon cicle | ||
Cristina Navarro Rodríguez | 7020041702 | ||||||||
Anna Giró Corts | 7020041702 | ||||||||
Maria Eugènia Vilella Nebot | 7020041702 | ||||||||
Dolors Monfort Callarissa | 7020041702 | ||||||||
Núria Pino Torres | 7020041702 | ||||||||
Carmen Perales Ramírez | 7020041702 | ||||||||
Josepa Miró MIró | Tecnològica (programació i robòtica) | Sofia Gómez Montón | 7020041702 | Projectes amb arduino | Projectes diferents construïts i programats amb arduino, per divertir-nos i aprendre | Secundària: segon cicle | |||
Josepa Miró Miró | 7020041702 | ||||||||
Antonio Soler Cruañes | 7020041702 | Robòtica amb Lego Mindstorms | Taller de robòtica de nivell inicial i intermedi amb robots EV3 Mindstorms Education. Els participants podran gaudir de l’experiència de programar aquests robots per resoldre uns reptes senzills plantejats. | Primària: cicle superior, Secundària. primer i segon cicle | |||||
Gregori Voltes Marqués | 7020041702 | ||||||||
Mercè Gómez Vidal | 7020041702 |
Divulgadors científics
Entitat/Institució | Divulgador/a | Experiència | Resum | Àmbit | Nivell educatiu |
Institut Lluís de Requesens Ciencia en Acción |
Lluís Nadal Balandras | Batibull d’experiments | Experiments de mecànica i electricitat | Científic | Educació secundària (segon cicle) i Batxillerat |
Lu2 Aprenentatge Basat en el Joc |
Marta Ruiz Cárcel | Jocs de taula per a l’aprenentatge de matemàtiques, ciències i tecnologia | Taller per a descobrir de manera pràctica alguns dels jocs de taula i jocs de construcció més interessants per a treballar coneixements i habilitats relacionats amb les matemàtiques, la ciència o la tecnologia | Científic, Matemàtic i Tecnològic | Educació primària i Educació secundària |
DEEE i A – URV | Albert Oller Pujol | Els robots poden jugar a futbol? | Es farà una explicació tècnica sobre com es pot fer que un robot mòbil amb rodes persegueixi una pilota i intenti jugar a futbol | Tecnològic | Educació secundària (segon cicle) i Batxillerat |
Museu de Matemàtiques de Catalunya | Gerard Fortuny Anguera Albert Ballesté i Clofent Ivan Gual Figueras Roger Montseny Llauradó José Rey Cano |
Les cúpules de Leonardo i altres mòduls del MMACA | Proposem construir cúpules a partir dels diferents patrons ideats per Leonardo da Vinci fa 500 anys. Una activitat multidisciplinar i lúdica on convergeixen coneixement, experimentació i treball en equip | Matemàtic, Tecnològic, Art i història | Educació primària, Educació secundària, Batxillerat i CCFF |
ANS Educació | Víctor García Chacón | El Joc de l’Aigua | Descobreix quina ha sigut la necessitat de trobar aigua dels reusencs durant tota la història de la ciutat | Científic, Tecnològic i Històric | Educació primària: cicle superior i Educació secundària |
Facultat de Química – URV | Joan Carvajal | Química a la vida quotidiana | Diferents petits experiments relacionats amb la Química que es poden realitzar amb elements i compostos que trobem habitualment a les nostres llars | Científic | Educació primària, Educació secundària, Batxillerat i CCFF |
Facultat d’Enologia – URV | Toni Sánchez | Estimulació dels sentits: vista, olfacte i gust | Una immersió al món dels sentits: com funcionen, les interaccions entre ells i la suggestió que provoca aquesta relació. Una introducció al món sensorial amb patrons d’aromes i gustos. | Científic | Educació primària i Educació secundària, Batxillerat i CCFF |
BASF | Carles Lozano | L’Arc de Sant Martí en una ampolla | Prepararem mostres de poliacrilat de sodi amb aigua de 3 colors primaris (blau, groc i vermell), les posarem a dins d’una preforma i observarem el que passa al cap d’unes hores. | Científic | Educació primària: cicle mitjà i superior |