Joc de l’aigua

Data: 24 de març de 2017

Contextualització: Dia Mundial de l’Aigua, 22 de març i IV Fira Tastet de Ciència (any Reus Capital de la Cultura Catalana)

Lloc: Espai Aigua – Plaça d’Antoni Sabater i Esteve

Adreçat a: alumnat de primer d’ESO

Participa: Institut Doctor Salvador Vilaseca de Reus

Sessions: de 9:00h a 10:00h – de 10:00h a 11:00h – d’11:00h a 12:00h

Descripció

Quina ha sigut la relació entre l’aigua i els vilatans de Reus des de la fundació de la ciutat fins als nostres dies? A través del disseny i dinamització, els alumnes de diferents escoles i instituts de la ciutat, descobriran com durant tota la història el tema de l’aigua ha estat relacionat amb qüestions socials, econòmiques i de poder.

L’activitat mostra com des de l’Edat Mitjana els reusencs han necessitat l’aigua per poder regar els seus horts, o com durant el segle XIX, l’aigua provinent de les fonts solia estar no processada. Mitjançant el seu ingeni, l’alumnat haurà de resoldre tots aquests casos, trobant una solució lògica al problema que els hi plantegem.

A través de l’evolució dels temps descobriran la difícil relació entre una ciutat, que des de sempre ha tingut una manca d’aigua important, però que ha buscat solucions enginyoses per abastir-se i sobretot que ha sabut créixer. A través de gamificacions i dinàmiques participatives comprendran els interessos de l’aigua dins les nostres societats passades.

Durant els pròxims mesos l’activitat es realitzarà amb més escoles i mestres de Reus, acabant el dissabte 20 de maig a la IV Fira Tastet de la Ciència de Reus.

L’activitat compta amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat i s’endinsa dins d’un any Reus Capitalitat de la Cultura Catalana.

Realitza: Ans Educació

Organitza: CRP Baix Camp