IX Setmana Europea de la Prevenció de Residus 2017

El Departament de Prevenció de l’Agència Catalana de Residus organitza la IX Setmana Europea de la Prevenció de Residus 2017. Com cada any se celebra la darrera setmana de novembre.

Quan i què?

Les escoles que decideixin participar hauran d’organitzar una acció entre el 18 i 26 de novembre d’enguany.

Aquesta acció pot adoptar diverses formes: des d’un projecte de gestió interna per reduir un flux de residus (paper, envasos, aliments, llibres…) fins a visites d’estudi als tallers de reparacions del barri, una conferència amb actors locals, tallers de bricolatge amb exposició final, un mercat d’intercanvi de joguines, una degustació d’aliments amb menys embalatge, un concurs d’idees entre els alumnes, un tast d’aigües o bé sumar-se a quantificar la prevenció de residus amb les accions comunes (de prevenció de residus de paper, prevenció del malbaratament alimentari, prevenció de l’excés d’envasos i promoció de la reparació i reutilització).

Les activitats de la Setmana poden anar destinades als alumnes, als professors, a les famílies o al gran públic en general. Totes són vàlides!

Participació

És molt important llegir les bases de participació donat que més enllà de l’acció que realitzeu, formar part d’aquest projecte europeu et facilita orientacions, eines i la possibilitat de participar al Premi Europeu de Prevenció de Residus.

Termini d’inscripció

Podeu realitzar les vostres inscripcions com a centres escolars fins al 4 de novembre.

Per saber-ne més, podeu navegar per la pàgina de l’Agència Catalana de Residus.