Consideracions sobre l’avaluació de l’alumnat d’aula d’acollida

Des del Servei Educatiu LIC us fem arribar algunes consideracions sobre l’avaluació dels alumnes que assisteixen a l’aula d’acollida:

• Igual que, per a la resta dels alumnes, cada centre estableix quines observacions, registres i instruments d’avaluació es tindran en compte per a l’avaluació dels alumnes.
  • En les instruccions de 20 d’abril es poden trobar algunes informacions que afecten específicament les aules d’acollida:
    • Els tutors i les tutores d’aula d’acollida determinaran quines són les observacions, els instruments i les produccions dels i les alumnes que poden proporcionar, en la situació́ actual, la informació́ necessària per valorar-ne la continuïtat en l’aula d’acollida o el pas a l’aula ordinària el curs vinentCal recordar que les proves d’avaluació de les aules d’acollida que s’apliquen habitualment a final de curs són únicament un element que ajuda els docents a obtenir informació. La valoració de cada un dels i les alumnes i les mesures i suports que necessita en el seu procés d’escolarització són decisions de l’equip docent a partir d’una avaluació entesa com a part del procés d’aprenentatge, tenint en compte també els aspectes personals i socials.
    • En aquestes mateixes instruccions s’especifica que “En el cas dels i les alumnes amb pla de suport individualitzat (PI), caldrà̀ trobar els mecanismes possibles perquè̀ el tutor o tutora de l’alumne o alumna continuï fent-ne el seguiment i mantenint la interlocució́ amb els pares, mares o tutors i tutores legals.”
  • Pel que fa a la recollida d’informació que cada final de curs els tutors i tutores d’aula d’acollida fan arribar al Departament mitjançant l’aplicació ACO, la informació és la següent:
    • Sempre que sigui possible, es manté per als centres la recollida de les dades d’informació sobre els alumnes que hi han assistit durant el curs 2019-2020 (dades personals, país de procedència, llengües que parla…), així com les referides a l’organització del recurs (com ara hores d’estada a l’aula d’acollida). És evident que aquesta recollida d’informació dependrà de les possibilitats dels docents de disposar de la informació necessària, així com d’altres circumstàncies derivades de la situació actual, per la qual cosa té aquest caràcter opcional.
    • No s’han d’introduir a l’aplicació ni els resultats de les proves de llengua ni el de les enquestes d’integració.
    • Per facilitar l’entrada d’informació l’aplicació estarà oberta entre el 4 de juny i el 26 de novembre de 2020.
    • Les consultes dels centres sobre l’entrada de dades a l’aplicació es poden adreçar al correu acollida@xtec.cat
  • Per dur a terme, entre d’altres, aquestes actuacions sobre l’avaluació a les aules d’acollida, els centres poden comptar amb l’acompanyament i l’assessorament dels Serveis Educatius i específicament dels equips LICs.