És la repetició de curs una estratègia efectiva per millorar els resultats acadèmics?

Tradicionalment, la repetició escolar s’ha concebut com una mesura d’atenció a l’alumnat que no ha assolit els resultats acadèmics desitjats dins els processos d’ensenyament i aprenentatge (Institut d’Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu, 2017).

Amb tot, els resultats de l’alumnat repetidor són sempre inferiors als de l’alumnat que no ha repetit mai, tant si la repetició es va produir en l’educació primària com si va tenir lloc durant l’educació secundària obligatòria, i independentment de la competència avaluada.

Trobareu molta més informació i enllaços al Tast de dades 25, d’abril de 2021.