Jornades per a l’èxit escolar: Informatitzant la inclusió

En una primera part, les escoles Abel Ferrater, Josep M Soler i Gené, Joan Fusté, Joan Miró, Cavaller Arnau i el col·legi Sant Rafael, van presentar les seves experiències introduint aplicacions informàtiques per treballar la inclusió.

Si voleu tornar a reviure la presentació ho podeu fer a través del Blog de l’EAP del Baix Camp a Cambrils

Aplicacions com Kahoo.it que ens permet crear qüestionaris participatius i senzills, paddlet que ens facilita la creació de murs digitals, popplet que ens ajuda en l’organització de les idees mitjançant mapes mentals o storybird que ens facilita la creació d’històries i contes, fan que la creativitat, la motivació i  la diferència es puguin apropar a la resta de l’escola amb cert valor afegit.

Fitxer_001 Fitxer_003

La segona part de la Jornada presentava l’experiència l’escola Jaume I de La Sènia: Dinamitzem el pati i compartim jocs amb realitat augmentada. En aquest cas, l’experiència portava al pati els nens de l’USEE per tal de fer-los visibles i partícips dels jocs a l’escola. L’aplicació que van fer servir per tal de transmetre les regles del joc va ser l’Aurasma, aplicació que permet vincular un vídeo, gifs o models 3D a imatges, donant vida a un document en paper.

Fitxer_004 Fitxer_005

Han estat unes jornades didàctiques i creatives. Enhorabona als participants!