Dia Internacional de las Muntanyes 2021: El turisme sostenible a les muntanyes.

“El 20 de desembre de 2002 l’Assemblea General de les Nacions Unides  va decidir declarar l’11 de desembre Dia Internacional de les Muntanyes per ressaltar la importància del desenvolupament sostenible de les muntanyes”.

Dia internacional de les muntanyes | Agenda 21 Escolar Plus

Les muntanyes cobreixen el 22 per cent de la superfície terrestre del món i són la llar de 915 milions de persones aproximadament, representant el 13 per cent de la població mundial.

Aquest any 2021, el Dia Internacional de les Muntanyes estarà dedicat al ” Turisme sostenible a les muntanyes”

Des de la mateixa web podeu trobar enllaços molt interessants per treballar amb els vostres alumnes, com la web de L‘Organització Mundial del Turisme-turisme de muntanya o Sustainable mountain tourism: virtual event to mark International Mountain Day

La nostra comarca, el Baix Camp,  està situada entre la Serralada Prelitoral i el mar, englobant dins del seu territori la Serra de la Mussara, Muntanyes de Prades i serres de Puigcerver, l’Argentera, Llaberia i Vandellòs.  Degut a la seva gran diversitat i riquesa biològica, d’hàbitats i de paisatges, i a l’existència de jaciments paleontològics, declarats Patrimoni Mundial per la UNESCO l’any 1992, l’Espai Natural Protegit de les muntanyes de Prades és un dels espais naturals bàsics i d’especial interès per a Catalunya, i conserva valors científics, paisatgístics i socioculturals únics al país.

Celebra aquest Dia Internacional 2021 amb el teu centre educatiu amb alguna iniciativa sostenible o uneix-te a les converses a les xarxes socials utilitzant el hashtag #MountainsMatter.  Comparteix algun missatge interessant sobre el turisme de muntanya a les nostres contrades, o feu alguna foto, idea o missatge per fomentar-lo! No oblideu etiquetar-nos @SE_BaixCa

Des del CRP també us oferim alguns materials per conèixer la diversitat Geològica de les nostres muntanyes:

Guies de consulta

Mapes de l’ICGC (també podeu consultar la seva web, on trobareu recursos pedgògics per l’aula)

Jocs d’identificació per descobrir de ben a prop la fauna                                                                                                                                                             i la flora de les nostres contrades.

Cartelleria

Podeu fer-ne la sol·licitud de préstec via correu electrònic amb el Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp e3990102@xtec.cat

Recordeu que la recollida i el retorn del material l’heu de realitzar al mateix CRP dins del període sol·licitat.

El nostre horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres d’11:00h a 14:00h i de 16:00h a 18:00h

Per saber-ne més…

Dossiers pedagògics de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya