AVALUACIÓ DIAGNÒSTICA

En referència a l’avaluació diagnòstica de segon d’educació primària.

La prova d’avaluació ha estat pensada per poder-se aplicar o bé a principi de curs, als alumnes que inicien tercer, o bé als alumnes que acaben el segon curs, a finals del tercer trimestre. Hi ha centres que ja l’han aplicada a l’alumnat que cursa tercer de primària tal com està previst.

Ara, però, des del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, es vol engrescar perquè les escoles que encara no ho hagin fet, la coneguin i en puguin treure profit el proper tercer trimestre. Aquesta prova pot ajudar als centres a detectar possibles mancances i a buscar les estratègies necessàries per organitzar les mesures i el suport que permetin la millora dels alumnes.

Els materials i instruments de suport necessaris per a l’avaluació els trobareu a l’adreça següent: http://csda.gencat.cat/ca/arees_d_actuacio/avaluacions-consell/avaluacio-diagnostica-primaria/diagnostica-2020/

Així mateix, us volem informar que els centres que ja han aplicat la prova, així com els que van formar part de la mostra, poden accedir al document d’orientacions per a la millora que s’ha publicat recentment (al xtec i a la mateixa pàgina del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu). El document té l’objectiu d’acompanyar als centres en l’anàlisi, la reflexió i la presa de decisions, a més d’oferir algunes recomanacions, recursos didàctics i instruments per a la diagnosi.