75 anys de la mort de Ghandi i 60 anys del discurs “I have a dream” de Martin Luther King

El 30 de gener es commemora el Dia Escolar de la No violència i la Pau en record de l’aniversari de la mort de Gandhi. La proposta didàctica de FundiPau per al 2023 està dedicada a Gandhi, però també a Martin Luther King.

En l’edició del DENIP 2023 coincideix que es compleixen 75 anys de l’assassinat de Gandhi, amb el 60è aniversari (a l’agost) de la ‘Marxa sobre Washington pel treball i la llibertat’, una concentració multitudinària que va representar un punt d’inflexió en la història dels drets civils als Estats Units d’Amèrica. En aquella marxa, Martin Luther King va pronunciar el seu famós discurs “I have a dream” en què defensava un món sense discriminacions i on es respectessin els drets humans de tothom.

«Gandhi i Luther King, en espais geogràfics i temporals diferents però on la violència era molt present, van saber trobar vies alternatives a la confrontació violenta per canviar les coses. Amb eines com la resistència pacífica i la desobediència civil noviolenta van aconseguir modificar el rumb de la història dels seus països.», diuen des de FundiPau. I a aquestes dues persones revolucionàries, els han dedicat la proposta didàctica per al DENIP 2023

Des de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB ens presenten 3 noves guies didàctiques, recollides en la col.lecció Experiències de pensament crític,  on expliquen tres experiències d’educació per la pau i la justícia global des del pensament crític a l’aula realitzades el curs 2021-2022 i sistematitzades.

Esperem que siguin inspiradores del vostre treball a l’aula!

Recordeu que també podeu complementar el vostre treball amb les lectures de la Maleta de la Pau en préstec al nostre CRP

Altres recursos:

La Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida proposa una iniciativa per fomentar el pensament crític, treballar continguts transformadors i posar focus en els problemes socials de l’entorn.

Pel DENIP 2023 proposen que s’abordi la temàtica de la Comunicació No Violenta. Les paraules i els gestos sovint són l’arrel de moltes confrontacions. En el context escolar, l’assetjament verbal i el bullying són un exemple de violència amb un greu impacte psicològic sobre els nens i nenes. Per això ens ofereixen aquesta Guia didàctica per l’aula.