Curs d’Scratch per utilitzar a l’aula

Des de l’Xtec podeu accedir al curs.

L’objectiu és proporcionar al professorat els materials i els recursos necessaris per implementar a l’aula aquest entorn de programació seguint els mòduls desenvolupats.

Està basat en materials modulars dirigits a l’alumnat de Cicle Superior de Primària. També podrien ser emprats per l’alumnat de 1r i 2n d’ESO, tenint en compte que molts centres ho estan duent a terme i que el currículum de 2n d’ESO inclou programació. Així mateix, si el centre vol aplicar-ho al Cicle Mitjà de Primària també pot emprar aquests materials. Cada mòdul correspon a un repte a solucionar amb una previsió de 12 hores de desenvolupament a l’aula.

El mòduls tenen una estructura seqüencial, de forma que la seva complexitat es va incrementant. Els centres, en funció de la seva experiència prèvia, poden decidir a partir de quin mòdul comencen a treballar i fins a quin mòdul pretenen arribar.

El curs es pot seguir en línia, sense necessitat de descàrrega. Els centres que disposen d’un espai Nodes poden descarregar el curs i instal·lar-lo al seu espai.

Inclou una guia docent

Com a educador pots sol·licitar un compte de docent de l’Scratch, que facilita la creació de comptes per a grups d’alumnes i l’administració dels seus projectes i comentaris.