La lectura literària de 0 a 18 anys: nous documents d’orientacions

Per tal d’acompanyar els docents en el desplegament del nou currículum a l’aula, el Departament d’Educació ha publicat tres documents d’orientacions per treballar l’educació literària en tots els nivells educatius.

A continuació trobareu els diversos enllaços en els quals podeu recuperar les xerrades que es van fer… Llegeix més»

Formació robòtica, maleta audiovisual i panells

Aprovades les Bases del Certamen Minerva 2024

S’han aprovat les Bases del 22è Certamen Minerva d’enguany.  Aquest certamen, organitzat des del Servei Educatiu del Vallès Occidental VII, reconeix cada curs els millors Treballs de Recerca de l’alumnat de Batxillerat dels instituts de la zona educativa de Badia del Vallès i Barberà del Vallès. L’acte és un reconeixement a la bona feina, tant de l’alumnat com del professorat dels nostres instituts.

En aquesta edició, l’acte de lliurament de premis tindrà lloc a l’Auditori Maria Feliu de Barberà del Vallès, el proper 10 d’abril a les 16.30.

Properament, trobareu en aquest NODES tota la informació dels treballs premiats.

“Estic d’humor”, un joc per treballar la llengua oral

La Sílvia Paré Obon, docent de Llengua Catalana i Literatura de l’INS La Romànica, de Barberà del Vallès, ha creat aquesta proposta lúdica per ajudar l’alumnat a desenvolupar la competència comunicativa i lingüística en llengua catalana.

El joc que planteja la Sílvia, i que porta per títol Estic d’humor, està pensat per dur-se a terme a l’aula d’acollida. Se centra a treballar elements essencials de l’expressió oral, com ara la pronúncia, la fonètica i la prosòdia en català, a través de la lectura dramatitzada de frases. El joc també obre la porta a treballar molts altres aspectes, segons la tria de les oracions que es fan servir com a pretext. S’hi pot incloure vocabulari treballat a classe (parts del cos, roba…), estructures sobre la presentació personal ja vistes (Soc de Barcelona), preposicions de lloc, monosíl·labs… Aquesta selecció queda oberta a la intenció didàctica del docent i a les necessitats específiques del seu alumnat.

En aquest document trobareu els materials, la mecànica i les instruccions del joc. Podeu veure una proposta de com es podria materialitzar en aquesta presentació.

Esperem que us animeu a jugar-hi!

Dia Mundial de la Ràdio 2024. Cent anys explicant històries.

El Govern de la Generalitat ha aprovat que enguany celebrem els 100 anys de la ràdio a Catalunya, amb l’objectiu de commemorar i destacar el paper fonamental que ha tingut en la difusió de la cultura, l’entreteniment i la informació al llarg del segle XX i XXI. Per altra banda, l’Assemblea General de les Nacions Unides van acordar la celebració del dia Mundial
de la Ràdio el 13 de febrer de cada any. Fruit d’aquest conjunt d’efemèrides s’ha proposat dur a terme la preparació col·laborativa d’un programa radiofònic al mes de febrer i coincidint amb aquest dia mundial de la ràdio.

En aquesta activitat, que han anomenat “Cent anys explicant històries”, els centres han enregistrat una peça sonora basada en un conte, llegenda o relat popular arrelat al territori. Els CRP hem acompanyat a les escoles i instituts que hi han participat oferint suport tècnic i pedagògic per poder tirar endavant l’enregistrament sonor que s’emetrà en un programa radiofònic en obert durant la setmana del 13 de febrer.

A la nostra zona educativa tres centres s’han engrescat a participar-hi. Aquí us deixem les seves produccions: esperem que us agradin

ESCOLA L’ORENETA (Badia del Vallès)

EL PESCADOR DE SANTA AGNÈS, alumnat de 4t

ESCOLA MARTA MATA (Barberà del Vallès)

EL GEGANT FARELL , alumnat de 5è

PEDRA I SANG , alumnat de 5è

CFA de Barberà del Vallès

RECULL DE LLEGENDES

Si voleu escoltar les llegendes d’altres territoris i l’emissió en directe del 13 de febrer ho podeu fer a la pàgina del projecte: https://projectes.xtec.cat/canaldereporters/13-de-febrer-dia-mundial-de-la-radio-100-anys-explicant-histories/

#canaldereporters #100anysradio

Taller online gratuït “Eines pràctiques de resolució de conflictes i gestió del grup classe a l’escola i l’institut”

El proper 9 de març podeu assistir al taller online gratuït adreçat a docents Eines pràctiques de resolució de conflictes i gestió del grup classe a l’escola i l’institut.

Vols incorporar eines pràctiques de resolució de conflictes per aplicar amb el teu grup classe? T’agradaria disposar de recursos pràctics de gestió emocional pels teus alumnes i com a docent?  Vols millorar la cohesió del teu grup classe?

Què t’emportaràs amb aquest curs:

– Eines de resolució de conflictes i gestió emocional orientades a alumnes i docents.
– Eines per saber cohesionar i liderar millor el teu grup classe.
– Estratègies per comunicar-se eficientment.

Passaport Edunauta

Ja tenim disponible el catàleg del mes de febrer de les activitats del Passaport Edunauta. Des d’aquest projecte es fa difusió i oferim activitats municipals gratuïtes adreçades a infants de 5 a 12 anys amb l’objectiu de treballar el fora escola i potenciar l’equitat en les oportunitats educatives dels infants fora de l’horari lectiu per tal que puguin fer activitats d’aprenentatge i amb impacte.

Es tracta d’una activitat impulsada des del Pla Educatiu d’Entorn de Barberà, i en la qual els infants registren en un passaport divertit i personalitzat  tot el que aprenen explorant i gaudint de les activitats educatives que ofereix el seu entorn. Us agrairem que des dels centres educatius en feu difusió.

Formacions panells, robòtica i maletes audiovisuals

Us informem que les noves dotacions de panells, robòtica i maleta audiovisual, van acompanyades de formació pedagògica.  Aquesta formació, de moment, està organitzada en dos torns:
1r torn: de març a juny
2n torn: juliol
És una formació enfocada als mestres de diferents etapes educatives i de caràcter individual. L’únic requisit… Llegeix més»