Projecte Hugot: Rius i rieres del Berguedà (CM)

hugotnodes

El Projecte Hugot: rius i rieres del Berguedà, permet descobrir aspectes diversos de la comarca del Berguedà relacionats amb els rius i el seu entorn proper, així com treballar aspectes concrets al voltant de l’aigua. A partir d’un interlocutor, el bruixot Hugot del Catllaràs, que anirà proposant tasques i investigacions als nens i nenes, amb qui es comunicarà a través d’un bloc i del correu electrònic. El projecte s’allarga durant més de dos trimestres al llarg del curs, i compta amb activitats que ha de realitzar l’escola amb d’altres on seran els mestres del CdA els que donaran suport al mestre del grup d’alumnes. Està pensat per alumnes de Cicle Mitjà de la comarca del Berguedà.

El disseny i les activitats del projecte aposten pel treball cooperatiu a l’aula i fomenten l’ús de les TAC. També pretenen treballar el mètode científic al voltant d’un treball d’investigació de l’aigua del riu o riera que els alumnes tinguin proper al seu municipi. L’Hugot proposarà un seguit de tasques als alumnes, que hauran de retornar-li a través del mateix bloc. Aquestes tasques quedaran penjades a la xarxa per tal de compartir les dades amb les altres escoles participants. D’aquesta manera es pretén que hi hagi un contacte entre els diferents centres que participin simultàniament al projecte, i que els alumnes vegin que a altres indrets de la comarca també s’està portant a terme el mateix estudi.

El CdA es compromet, en cas que sigui necessari, a formar i assessorar als mestres en tots els aspectes tècnics que comporta el treball les diferents eines i aplicacions necessàries per tirar endavant el projecte: ordinadors, correu electrònic, tractament de la imatge, recerca d’informació, ús i gestió del bloc, treball amb el google maps i instamaps, Kahoot… A principis de setembre hi haurà una trobada de coordinació a la seu del CdA per tal de planificar i exposar les tasques del projecte als mestres participants.

Enllaç als blocs del projecte fins el curs 2022-2023