Lyrics Training: aprendre llengües amb cançons

Comfortability Numb de Pink Floyd, J’ai encore révé d’elle del grup Il Était Une Fois o Hot N Cold de Kate Perry són algunes de les cançons que s’inclouen en la proposta que el portal Lyrics Training us fa per a l’aprenentatge d’una llengua a través de la música i la lletra de cançons.

Es tracta d’una base de dades que s’incrementa amb les aportacions dels usuaris. Les  cançons que s’hi inclouen es classifiquen segons la dificultat d’interpretació (easy, medium i hard) i per la llengua (actualment hi ha peces interpretades en anglès, castellà, francès, italià, alemany i holandès).
Per al seu ús no cal registrar-se, però si hom crea un compte pot elaborar la seva pròpia biblioteca de cançons i, el que és més important, incorporar noves peces a la al repertori del portal Lyrics Training.

El seu ús és molt senzill. Parteix d’un videoclip de Youtube. En clicar la peça sobre la qual es vol treballar, primerament apareix el videoclip i sota mateix s’ofereix la possibilitat d’escollir el grau de dificultat de treballar la cançó, aquest grau va en funció dels subtítols amb la lletra de la cançó, que es presenten amb espais per omplir. Els graus de dificultat són tres segons la proporció de paraules que ens amaga (una de cada quatre –beginners–, una de cada dues –intermediate– i totes –expert–).

Quan hom té el videoclip en pantalla, si no se selecciona el grau de dificultat el videoclip es reprodueix sencer. En canvi si se selecciona un grau de dificultat, sota el videoclip apareixen les lletres de la cançó amb els espais buits que marca el grau de dificultat escollit. Si no s’encerta la paraula o es va massa lent en omplir els espais, el vídeo s’atura fins que s’escriu la paraula correcta.

El seguiment de la lletra el pots fer amb l’idioma original del videoclip o amb qualsevol idioma. La traducció es fa automàticament mitjançant el traductor de Google.

|Accés a Lyrics Training|