Proves de Competències Bàsiques de 6è.

• Informació institucional del Departament d’Ensenyament: enllaç
  • Full informatiu per a les famílies: Document PDF
  • Sistema de resposta:Com en anys anteriors, cada quadern té el seu corresponent full de respostes. Per facilitar que l’alumnat es familiaritzi amb el sistema de resposta es poden utilitzar les proves del curs passat. Les podeu consultar aquí.
  • Novetats 2018:Enguany les proves d’avaluació de sisè d’educació primària presenten algunes novetats:
    • S’hi afegeix l’avaluació de l’àrea de coneixement del medi naturalPer aquest motiu, s’afegeix un dia més als dos previstos. L’avaluació tindrà lloc els dies 8 (dimarts), 9 (dimecres) i 10 (dijous) de maig de 2018
    • El dictat en llengua catalana, llengua castellana i aranès se substitueix per un àudio i unes preguntes d’opció múltiple simple per avaluar la comprensió oral.  A la comprensió lectora, s’inclouran un parell d’ítems de resposta oberta.
    • Aquest any no hi haurà CD amb els àudios de català i castellà. S’hauran de descarregar en format mp3 de l’aplicació informàtica de centres el mateix dia de cada prova. També es podran descarregar des de la secció de “Documents generals 2018”, al final d’aquesta mateixa pàgina

Materials orientatius 2018:
      • El Consell Superior d’Avaluació ha publicat uns materials orientatius sobre la prova d’avaluació de l’àrea de coneixement del medi natural que s’aplicarà per primera vegada el curs 2017-2018, així com uns models d’àudio de llengua catalana i de llengua castellana, amb les preguntes corresponents per avaluar la comprensió oral.  Es poden descarregar des d’aquest enllaç.
  • Calendari per als centres educatius, els aplicadors/es i els correctors/es:
  • Dimecres 25 d’abril:  Reunió dels directors/es i aplicadors/es de les proves, a les 12h., al Servei Educatiu de Badia
  • Dimarts 8 de maig: prova de competència del coneixement del medi natural
  • Dimecres 9 de maig: proves de competència lingüística en llengua castellana i de competència matemàtica
  • Dijous 10 de maig: proves de competència lingüística en llengua catalana en llengua estrangera
    El mateix 10 de maig, tal i com s’acaben les proves, revisades i feta i signada l’acta, s’han de portar al CRP de Cerdanyola
  • Divendres 11 de maig: Reunió amb els correctors/es, a les 12:00 h., al  Servei Educatiu de Badia (pendent de convocatòria oficial)
  • 10-25 de maig: correcció de les proves i introducció de les puntuacions a l’aplicació informàtica
  • A partir del 18 de juny: descàrrega dels informes de centre i els informes dels alumnes que s’han de lliurar a les famílies i a l’institut.
  • Del 25 al 29 de juny: els centres podran revisar les proves corregides a la seu de la comissió (Servei Educatiu de Badia) i fer la tramitació de reclamacions
  • Del 2 al 6 de juliol: recollida de les proves corregides manualment, al Servei Educatiu de la zona corresponent (Badia, Cerdanyola, Montcada)
  • A partir de la primera quinzena d’octubre: descàrrega d’informes de centre per ítems, amb els percentatges d’encerts obtinguts pel conjunt d’alumnes del centre.
  • Accés a l’aplicació informàtica centres: Portal de centres públics / centres concertats i privats
    Una vegada dins del portal corresponent heu d’accedir a la pàgina sobre la “Prova d’avaluació de sisè de primària” on trobareu informació de la prova, el calendari i un enllaç  amb l’accés a l’aplicació informàtica.  L’accés dels centres es farà mitjançant les credencials personals GICAR del director.

Si teniu problemes d’accès a l’aplicatiu, proveu amb aquest enllaç directe:

INCIDÈNCIES AMB L’APLICACIÓ INFORMÀTICA: Per a consultes sobre l’accés a l’aplicació informàtica, problemes tècnics o de les llistes d’alumnat us podeu adreçar al Servei d’Atenció a l’Usuari, a l’adreça de correu sau.tic@gencat.cat o bé al telèfon 900 82 82 82 (4).

Documents d’interès per als centres educatius i els aplicadors/es (resolució, guia d’aplicació, manual de centres i pautes i consells per als aplicadors)

Model d’acta (Word) – Model d’acta (drive)

audio llengua castellana – audio llengua catalanaaudio llengua anglesa