Prova Cangur 2018

Des de l’any 1996 es realitza a Catalunya la prova Cangur, una activitat impulsada per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual n’és membre la Societat Catalana de Matemàtiques(SCM) que, per aquesta raó, és l’entitat titular del Cangur en llengua catalana, amb la voluntat d’estimular i motivar una àmplia majoria de l’alumnat.

Enguany la prova se celebrarà el dia 15 de març de 2018 i els centres interessats en participar-hi s’hauran d’inscriure a través d’un formulari accessible des de l’apartat Panell de centre del web de l’organització. La inscripció és oberta a partir del 21 de novembre de 2017 i fins el 17 de gener de 2018.

Quin objectiu té?

Amb un format de concurs individual, l’objectiu autèntic del Cangur és que l’alumnat participi i dediqui una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics. Aquestes “altres matemàtiques” també les podeu practicar, durant el curs, a partir de proves model que es poden consultar al web del Cangur.

A qui va adreçada?
 Com és la prova?

La prova consta de 20/30 problemes de resposta tancada, amb tres nivells de dificultat i cinc opcions de resposta per a cada problema. S’han de contestar en una hora/ hora i quart segons sigui EP/ES.

Quan es fa?

A Catalunya tots el centres fan la prova el mateix dia (15 de març de 2018), però cada centre la pot organitzar com vagi millor a les seves característiques; tot i que la prova ha de començar entre les 9 i les 12 del matí. En acabar es recolliran els fulls d’enunciats i no es podran retornar a cada participant fins l’endemà. Per a 4t d’ESO i la secundària postobligatòria la comissió Cangur proposa una organització en seus en què s’agrupen alumnes de diversos centres.

Cliqueu en aquest enllaç si necessiteu més informació