La ciència en primera persona: Espais blaus: més enllà del popular “sol i platja”

El Departament d’Ensenyament, conjuntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, dins de la Setmana de la Ciència 2017 que se celebra del 10 al 19 de novembre de 2017, promou el Dia de la ciència a les escoles amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia. Per facilitar la participació dels centres en aquesta setmana s’organitzen diverses activitats, entre elles les dues conferències col·loqui dels instituts Jaume Mimó i Forat del Vent de Cerdanyola.

El fil conductor de l’edició d’enguany és el turisme sostenible, amb motiu de la celebració de l’Any Internacional del Turisme Sostenible per al Desenvolupament, promogut per Nacions Unides, que aspira a sensibilitzar els responsables de prendre decisions i el públic en general de la contribució del turisme sostenible al desenvolupament.

La conferència “ESPAIS BLAUS: MÉS ENLLÀ DEL POPULAR “SOL I PLATJA”, destinada a alumnat de Batxillerat dels centres Ins. Menendez y Pelayo i Ins. Montserrat , s’ha emès en directe per streaming per a tots els centres docents de Catalunya el Dia de la Ciència d’enguany, 15 de novembre a les 11:30 h. a la seu central del Departament d’Ensenyament per la científica Cristina Vert (Llicenciada en Ciències Ambientals, Màster en Salut Pública i investigadora predoctoral en ciències biomèdiques a l’ISGlobal (Institut de Salut Global de Barcelona) on està investigant els efectes de l’exposició a espais blaus (rius, llacs, mar, etc.) en la promoció de la salut i la millora del benestar de la població.