Un tastet del sector alimentari

Avui l’alumnat de primer de primària ha entrat en contacte amb el sector alimentari de la mà de l’empresa Mera. És una empresa líder a les comarques gironines en el sector dels salaons, que dia a dia treballa per poder oferir als seus clients la millor qualitat.

En aquesta experiència, els nens i nenes ha pogut identificar i degustar quatre varietats d’olives del nostre territori . L’objectiu d’aquest tast ha estat despertar els sentits del gust, olfacte i vista.

Esperem que aquesta experiència pionera es pugui mantenir els propers anys enfortint aliances amb una empresa de proximitat.

Gràcies Carles Mera per la vostra aportació, implicació i generositat!

A banda, els i les alumnes han conegut el funcionament d’una premsa de vi i oli de més de tres cents anys, a través d’una maqueta, als baixos de la casa de la Paraula. Ha estat gràcies a l’explicació de Marc Valls, antiquari colomenc.

Un altre tastet ha estat conèixer la imponent premsa d’oli, de vi  i de cera, instal·lada a l’espai públic, a un minut de la plaça Farners. De premses de biga com aquestes n’hi ha molt poques, no tots els pobles tenen la sort de mantenir-ne una. A més de ser peces molt boniques i interessants, han estat molt utilitzades al llarg de la historia. Aquí la  Cristina Trias ha fet partícips als nens i nenes del procés d’elaboració del vi i de l’oli, convidant-los a esprémer raïm i olives.

Volem agrair la col·laboració incondicional de la Cristina i en Marc.

Estem convençudes que després d’aquesta sortida l’alumnat explicarà l’experiència viscuda a casa. Això ajudarà a valorar el patrimoni local i gastronòmic de les nostres contrades.

Aquesta activitat forma part del projecte de “Les Oliveres”  que enguany arrriba a la X edició. Estem esperant amb molta il·lusió l’acte final del dia 30! Gràcies a totes les persones que ho feu possible!

Pàgina web del projecte

Imatges de la sessió