Setmana Mundial de l’Alfabetització Mediàtica i Informacional

S’està treballant conjuntament amb el Canal de reporters elaborant una proposta per celebrar la Setmana Mundial d’alfabetització mediàtica. (23 a 25 d’octubre).

Si hi ha algun centre que pugui estar interessat en participar de les xerrades. Aquesta seria la proposta:

Emissió en directe de 3 xerrades en línia en dies consecutius adreçada, cadascuna, a un perfil diferent: alumnat de Primària, de Secundària i de Batxillerat. Possibilitat d’assistència de les famílies.

La xerrada inclouria dues parts:

• una primera part expositiva de 15 minuts per part del periodista
  • una segona part amb la participació de l’alumnat, i la resposta a les preguntes prèvies preparades per l’alumnat a més de les que puguin sorgir durant l’emissió (es faria una recollida prèvia de preguntes entre els centres participants en el cas de Primària i Secundària).

En el cas de l’alumnat de Batxillerat la proposta consistiria en un debat/taula rodona sobre uns temes d’educació mediàtica plantejats amb anterioritat a la trobada.

L’enregistrament d’aquestes emissions quedaran disponibles al Nodes del Canal de Reporters com a recurs per poder-ho utilitzar posteriorment (amb consentiment previ de drets d’imatge)

Ponents:

Professionals del Col·legi de Periodistes de Catalunya i l’equip del Canal de Reporters.

Xerrades:

La de Primària es farà el dilluns 23 d’octubre de 9.30 a 10.30h

La de Secundària, dimarts 24 d’octubre de 13 a 14h.

La de Batxillerat, dimecres de 13 a 14h.

Estem recollint activitats prèvies i activitats que es podran portar a terme durant la Setmana per treballar l’Alfabetització mediàtica informacional, a part de les xerrades.

Quedem a la vostra disposició i agraïm per endavant la vostra col·laboració.