Passaport EDUNAUTA i acció tutorial

La personalització de l’aprenentatge és una de les claus del nou currículum, i amb ella l’acció tutorial esdevé un fort eix vertebrador de l’educació primària. Volem presentar aquí una eina molt útil per desenvolupar aquesta tasca educativa: el Passaport Edunauta.

Es tracta d’una iniciativa inspirada en diverses experiències europees que pretén promoure les activitats d’aprenentatge més enllà de l’escola (“un viatge per la ciutat educadora”) i reconèixer el valor de l’educació en el lleure. Perquè, si bé l’escola malda per la igualtat d’oportunitats entre tots els infants, és ben clar que les grans desigualtats es produeixen quan la mainada surt per la porta del centre. Allò que faci cadascun dels nostres alumnes en el seu temps lliure (tardes, caps de setmana, vacances) pot ser –o no!- molt enriquidor.

El Passaport Edunauta és un projecte basat també en l’enfocament competencial, un dels sis vectors del nou currículum. D’una banda perquè els coneixements s’interrelacionen al voltant de nou “superpoders” o competències transversals:

I d’altra banda perquè promou la implicació de cada alumne en el seu propi aprenentatge: és la nena o el nen qui (amb la seva família) tria les activitats que li convenen i després de realitzar-les enregistra allò que hi ha après.

És una eina que té un gran potencial com a creadora de més i millors oportunitats educatives per a tots els infants.

Trobareu més informació a www.passaportedunauta.cat