LECXIT: Acte Guanyem un estiu lector

Us informem de la campanya Guanyem un estiu lector del programa LECXIT de la Fundació Bofill

El programa LECXIT té com a objectiu promoure l’èxit educatiu de nens i nenes de 4t a 6è de primària a través de la millora de la seva comprensió lectora a través de mentories lectores 1×1 en què una persona voluntària acompanya un nen/a una hora a la setmana durant un curs escolar. El programa té més de 10 anys de recorregut i actualment s’implementa a més de 150 municipis del territori català.

Des de la Fundació Bofill, a banda del programa LECXIT de mentoria lectora, organitzem altres accions de sensibilització i incidència sobre lectura i equitat que pretenen sumar al propòsit. I des de fa uns anys, una de les propostes de foment lector que organitzem és la campanya Guanyem un estiu lector, que vam iniciar el 2020 i que té com a objectiu fomentar la lectura durant les vacances, especialment entre aquells nens que tenen més risc de patir pèrdua d’aprenentatges durant els mesos de juliol i agost. Fins ara, la campanya ha consistit en la distribució de carnets del viatger lector que, de manera gamificada, incentiven que els nens i nenes llegeixin a l’estiu. Quan els infants completen les activitats del carnet (que impliquen haver llegit 3 llibres d’elecció lliure i haver realitzat alguna acció en família) aconsegueixen un adhesiu commemoratiu. A nivell d’impacte, el curs passat vam arribar a distribuir més de 25.000 carnets lectors a Catalunya a través de les escoles d’alta o màxima complexitat i de les biblioteques públiques.

Aquest curs, a banda de repetir amb la distribució d’aquest material, volem que la campanya contribueixi a posicionar el problema de la baixada del nivell lector a l’estiu, especialment en entorns vulnerables, i sumar aliances a la causa.

Tenim una situació d’emergència i ben segur que amb la participació de totes trobarem propostes que ens permetin millorar-la.