Formació violències als centres educatius per directors/es i referents de coeducació

Jornada / Jornades. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària

Curs a distància 22/11/2021 de 9h a 12h
Inscripció 23/07/2021 – 22/11/2021
FORMACIÓ DIRIGIDA AL DIRECTOR/A DE CENTRE EDUCATIU I UNA PERSONA DEL CLAUSTRE
(Referent de coeducació i perspectiva de gènere).

Requisits de certificació: Assistència a la sessió sincrònica telemàtica de 3 hores.

Activitat formativa de sensibilització davant les violències masclistes i, en particular, davant les violències masclistes als centres educatius.
L’activitat es dividirà en tres blocs:

En un primer bloc es presentarà el marc conceptual i legal de les violències masclistes.

En el segon bloc es mostraran les dades actuals sobre violències masclistes, aterrant aquestes dades als centres educatius.

Per últim, en el tercer bloc de continguts s’oferiran diferents eines per a la prevenció, detecció i intervenció en els casos de violències masclistes a l’àmbit escolar. Eines com la incorporació de l’educació sexual com a estratègia per a la prevenció, la
familiarització amb els protocols i diferents circuits per a l’abordatge de les violències masclistes.

ÉS UNA DE LES ACTUACIONS DEL PLA D’IMPLEMENTACIÓ DE LES ESCOLES LLIURES DE VIOLÈNCIES.

L’ Objectiu general és sensibilitzar a les direccions dels centres educatius i a les referents de coeducació i perspectiva de gènere del Claustre de la importància de visibilitzar i abordar els casos de violències masclistes als centres educatius per tal de garantir que les escoles siguin espais segurs per l’alumnat.

1.  Marc conceptual I: el sistema sexe-gènere
  2. Marc conceptual II: socialització de gènere i desigualtat
  3. Marc legal de les violències masclistes
  4. Les violències masclistes en dades