EduCac

L’eduCAC  és un programa del Consell de l’Audiovisual de Catalunya que té com a objectiu promoure l’educació mediàtica. Inclou recursos i continguts per a la comunitat educativa:

• Propostes didàctiques adreçades al professorat per introduir l’educació mediàtica  a l’aula.
  • Recursos adreçats a les famílies.
  • Articles d’actualitat  adreçats a la comunitat educativa i a la ciutadania en general.

Les propostes adreçades al professorat:

• estan estructurades en 4 blocs temàtics: informació, entreteniment, publicitat i bones pràctiques amb el mòbil i a internet.
  • inclouen un PDF  descarregable amb informació pel docent, una guia de programació i  la seqüència didàctica.
  • a l’apartat De què tracta aquesta unitat es posen en context els aspectes que es plantegen: amb enllaços a articles de premsa, recursos audiovisuals, articles científics i experts de referència.
  • cada activitat te una part ombrejada adreçada al docent que explica sintèticament la dinàmica.
  • les unitats didàctiques de Secundària s’han programat a partir de les competències de l’àmbit digital i personal i social, per tal de que cada docent pugui contextualitzar-hi la seva matèria.
  • també hi ha continguts per a Primària com ara El mobil jo i els altres
  • a partir de referents i entorns propers a l’alumnat com ara youtubers, influencers, teen series o xarxes socials  es fan propostes didàctiques per treballar les  fonts d’informació digital, la identitat digital, la reputació o l’ètica en la utilització de la informació, entre d’altres. S’aborden aspectes com les Fake news, els pescaclics, el postureig, la sobreinformació, la sobreexposició de la intimitat o el ciberassetjament amb la finalitat de que l’alumnat faci un ús crític i responsable dels continguts audiovisuals
  • Els continguts que es proposen a les unitats didàctiques també es poden treballar en clau de perspectiva de gènere, diversitat cultural i d’identitat digital.  itinerari eduCAC: pantalles i gènere

A més, en el web hi trobareu l’accés als Premis el CAC a l’escola  en els que encara hi sou a temps de participar-hi.

Per tal de poder explicar-ho amb més detall, l’equip eduCAC ofereix sessions informatives a centres educatius i CRP.