“Conviure i educar-se entre cultures no té preu”

•  “Hem de poder parlar dels biaixos racistes en la tria d’escola per als nostres fills”
  •  “L’ha de resoldre qui té eines i autoritat per fer-ho”
  •  “Requereix una intervenció global, de país”
Implicació.
Sent presidenta de Càritas de Salt, se li ha accentuat el compromís social que duia en els gens. La Farga ha estat un estímul. Ara batalla per racionalitzar normes absurdes que pretenen complicar la vida de la gent. Està a favor dels ajuntaments que fan polítiques socials a cara descoberta, sense pensar en els rèdits. Participa en la vida de Salt i li interessa el moviment polític. Insisteix que per la mescla de cultures cal temps, però que el progrés és imparable.
L’escola pública La Farga, de Salt, la més antiga del municipi, celebra aquest any el cinquantè aniversari. Gemma Boix hi ha treballat 30 anys com a mestra, dels quals nou com a directora i un de cap d’estudis. Parlem amb ella perquè ens expliqui la idiosincràsia d’un centre educatiu emblemàtic, que ha tingut un paper rellevant en l’educació de la ciutadania de Salt. Amb ella, saltenca des de ben petita, parlarem també de les característiques especials de la població, que celebra justament enguany els 40 anys de la seva independència de Girona.
Si voleu saber-ne més, cliqueu a l’article del Punt Avui