Conferència ” L’ús de la veu amb mascareta”

Dimecres, 3 de febrer de 2021, de 17.30 a 19h tindrà lloc la conferència L’ús de la veu amb mascareta a càrrec de la Dra. Ester Domènech Terradas. Metgessa foniatra i logopeda.

La foniatria és l’especialitat mèdica que s’ocupa de l’estudi, diagnòstic i tractament de les alteracions de la veu, la parla, el llenguatge, la deglució i l’audició. Es dedica sobretot al món de la veu tant en la seva vessant mèdica, en el diagnòstic i tractament de les patologies de la veu, com en la seva vessant pedagògica impartint docència i promovent investigació sobre aquest camp.

A causa de la pandèmia actual han canviat diversos aspectes en la docència a les escoles i instituts, i mestres i professors han vist afectada la comunicació amb els alumnes en diversos aspectes. Amb l´ús obligatori de la mascareta moltes persones han notat problemes de veu. Sobretot en els professionals que més ús en fan. El col·lectiu de mestres i professors és un dels que més se n’ha ressentit perquè utilitzen la veu diàriament i durant moltes hores.

En aquesta xerrada coneixerem una mica més la nostra veu, quins canvis ha suposat la pandèmia en la veu a l’aula i els efectes que hi provoca la mascareta. També aprendrem alguns consells pràctics per poder adaptar-nos millor a aquesta situació.
Parlarem de què passa a la nostra veu mentre parlem amb la mascareta posada i de què podem fer per evitar el cansament vocal que suposa.

ENLLAÇ MEET DE LA PONÈNCIA: ENS EL PODEU DEMANAR A: b7990112@xtec.cat

Document:

• Mesures d’higiene vocal. En aquest document, la Dra. Ester Domènech fa recomanacions d’higiene vocal, petites coses que podem fer per millorar la salut de la nostra veu o bé per evitar que hi tinguem problemes.
Articles d’interès: