7 Dinàmiques imprescindibles per cohesionar el grup

És important que vetllem perquè a l’aula hi hagi un clima agradable que possibiliti que els alumnes se sentin a gust. Aquest ambient serè, afavorirà que els alumnes estiguin més tranquils i que es generin bones relacions amb els companys/es.

Les dinàmiques de cohesió de grup són activitats proposades a un grup d’infants en les quals es planteja un repte/problema que han de resoldre conjuntament.

Els alumnes per aconseguir resoldre un problema/ repte s’han de comunicar, ajudar, cooperar, organitzar… Només amb la participació i bona entesa de tots els companys/es de la classe aconseguiran resoldre el problema/ repte plantejat.

L’objectiu de les dinàmiques de cohesió de grup és:

• Potenciar la interacció dels alumnes en el grup-classe.
  • Millorar la comunicació entre els alumnes.
  • Enfortir les relacions entre els alumnes.
  • Potenciar la cohesió del grup-classe.
  • Treballar valors com: la solidaritat, l’empatia, el respecte, la convivència, la cooperació, l’amistat.
  • Potenciar la cooperació entre els infants.
  • Afavorir que els alumnes es coneguin més.
  • Possibilitar la participació implicació dels infants.
  • Treballar les habilitats socials.

En aquest article de la Nati Bergadà descobriràs un recull de 7 dinàmiques enfocades a cohesionar el grupTrobaràs dinàmiques molt variades per dur a terme en els diferents cicles. Escull la que creguis que et pot anar més bé per dur a terme amb els teus alumnes