23 estratègies per potenciar la comunicació dins l’aula

La Nati Bergadà ens explica que fa uns anys, la relació educativa en un context d’aula es concebia de manera bipolar: docent – alumne/a. Aquest és un model molt simple de comunicació i allunyat al que actualment es considera una bona comunicació dins l’aula.

Dins l’aula es genera un procés d’intercanvi en sentit triangular entre l’alumne/a, el grup – classe i el docent. Cal potenciar que en l’aula la comunicació i l’intercanvi es doni constantment entre aquests tres pols. Aquests tres pols s’articulen creant un complex sistema de relacions

El procés de comunicació és vital perquè hi pugui haver aprenentatge. Per tal d’afavorir que l’aula esdevingui un bon àmbit de comunicació cal que es donin les condicions necessàries perquè hi pugui haver bones interaccions entre els tres agents implicats.

En aquest article descobriràs un recull d’estratègies que pots dur a terme per afavorir la comunicació a la teva aula.

23 estratègies per potenciar la comunicació dins l’aula

Esperem que us siguin d’utilitat!