Un conte que apropa l’autisme als infants

El conte narra l’experiència d’un nen amb TEA que ha de gestionar el seu primer dia a l’escola.

‘ReMi, un nen que Fa Sol’ serveix per sensibilitzar els infants sobre el trastorn de l’espectre autista i proposa la música com a element inclusiu
L’escola ha de tendir cada vegada més a ser un espai inclusiu, en el qual l’educació en valors com la tolerància i el respecte vers la diferència sigui un element clau. La nostra societat és cada cop més diversa pel que fa a edat, gènere i orientació sexual, nacionalitats, capacitats i creences, i és una realitat que les escoles han de saber abordar i posar en valor amb l’objectiu que les nostres criatures creixin en entorns segurs on no se sentin discriminats per cap tipus de condició. Es tracta d’un repte cap al qual s’està avançant gradualment i que requereix tant la sensibilitat i la formació dels equips directius i docents dels centres com la col·laboració de les famílies i de la resta de la comunitat educativa (cuidadors, teixit de barri, etc.) Un repte, tanmateix, per al qual sovint falten recursos a les aules per sensibilitzar els alumnes; els recursos que poden fer que els alumnes que són diferents tinguin una experiència escolar agradable, o bé tot el contrari.