Curtmetratges per prevenir l’assetjament escolar entre infants i joves

La Nati Bergadà ens diu que l’assetjament escolar és un problema social que afecta tota la comunitat educativa, i és crucial que ens comprometem a treballar junts per prevenir i tractar adequadament aquesta conducta. Això implica establir límits clars i conseqüències justes per al comportament agressiu, organitzar activitats que promoguin la inclusió i el respecte, i establir una política de tolerància zero.

És important comprendre que l’assetjament escolar no és una conducta aïllada, i que el seu abordatge requereix una intervenció coordinada per part dels pares, educadors i autoritats escolars. La prevenció i la gestió adequada d’aquesta conducta són essencials per garantir un entorn escolar saludable, segur i respectuós per a tots els alumnes que promogui valors positius i formi futurs ciutadans responsables i compromesos amb la convivència pacífica i respectuosa.

Què és l’assetjament escolar?

L’assetjament escolar es tracta d’un comportament agressiu i intencional que es realitza de manera repetitiva per part d’una persona o grup cap a una altra persona que no pot defensar-se per si mateixa. L’assetjament escolar pot manifestar-se de diverses formes, com ara insults, burla, intimidació física o psicològica, aïllament social, rumors malintencionats, agressions en línia (ciberassetjament), entre altres.

Per què es produeix l’assetjament escolar?

L’assetjament escolar pot ser provocat per diverses causes i, en la majoria dels casos, sol ser el resultat d’una combinació de factors personals, socials i culturals.