L’escola, casa de lectura

Al web del BESCAT ens recomanen:

Quan es comença a llegir? Qui ens llegeix per primer cop? En quin lloc? L’autora, Mar Esteve (pedagoga), ens explica que se sent afortunada per haver anat a una escola en què la lectura s’encomanava. El títol, L’escola, casa de lectura, Eumo Editorial (2023) ens anticipa la importància de l’escola, un lloc on els infants tindran les mateixes oportunitats.

La lectura es divideix en dues parts:

-Una que ens apropa a un conjunt d’idees i reflexions de cinc autors sobre el significat de llegir: Clive Staples Lewis, Hans-Georg Gadamer, Harold Bloom, George Steiner i Martha Nussbaum.

-Una altra que ens parla de l’escola, casa de lectura. I ho fa donant resposta a tres interrogants: Què és llegir? Quin marc fa possible la lectura? i Com acompanyar l’experiència de la lectura? Les idees que han aparegut en les reflexions dels altres autors, aquí s’apropen a l’escola i ens acompanyen ara les veus de Josep Maria Esquirol i Daniel Pennac, també.

A les primeres pàgines, l’autora ens explica les dues parts que trobarem i ens convida a triar l’ordre de lectura, ja que totes dues es complementen.

Acabem la recomanació d’aquesta publicació amb una de les seves frases:

“Llegir és rebre, acollir, escoltar”.

Per llegir-ne un fragment.

Bona lectura!