Bones pràctiques: Joc de pistes

A la pàgina del BESCAT s’ha publicat una bona pràctica: Joc de pistes.

Escola Font-rúbia (Guardiola de Font-rubí)

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

Infantil, Primària

Objectius:

• Propiciar la lectura a través del joc.
  • Descobrir diferents tipologies de llibres.
  • Fer recerques als llibres, extreure i analitzar la informació.

Explicació:

Durant el mes d’octubre a la Biblioteca de l’escola Font-rúbia hi han tingut una exposició d’Àfrica amb diversos llibres que expliquen moltes coses d’aquest continent i també algun objecte d’allí.

Tots els grups de l’escola han passat algun moment a veure l’exposició i a participar en el joc de pistes per conèixer algunes coses d’aquest gran continent. Havien de fer recerca amb els llibres que hi havia exposats a partir d’unes preguntes que tenia cada grup.

Aquest segon repte del curs que es proposava des de la Biblioteca s’havia de dur a terme amb grups de fins a 4 persones. Cada grup tenia una fitxa amb preguntes i una base d’un puzle que havien de completar. Cada resposta l’havien de trobar a un dels llibres de l’exposició i a la vegada que trobaven una resposta també hi havia una peça del trencaclosques. Quan tenien totes les preguntes contestades també aconseguien completar el trencaclosques. Ha estat un joc molt enriquidor en el que han après algunes dades i curiositats d’Àfrica.

Podeu trobar l’article original aquí.