El Consorci d’Educació de Barcelona ha iniciat una sèrie de xerrades pels districtes per parlar sobre el suïcidi i la seva prevenció als centres educatius. És una problemàtica que es detecta sovint en centres de secundària i que, per desgràcia, algunes escoles també s’estan trobant al cicle superior de primària.
A Sarrià-Sant Gervasi, la xerrada formarà part de l’última sessió del Seminari de Coordinació d’escola inclusiva i atenció a la diversitat. Donada la importància del tema, aquesta sessió estarà oberta a l’equip directiu i als professionals del departament d’orientació, així com als MEE que no estiguin inscrits al seminari.
Tindrà lloc el dia 19/03/2019 de 15:30h a 17:30 h a la sala d’ actes de Vil·la Urània (C. Saragossa, 29) sota el títol “El risc autolític als centres educatius.. Prevenció, detecció i abordatge”.
Per qüestions d’aforament, us preguem que les persones que no formeu part del seminari, us inscriviu mitjançant aquest FORMULARI, abans del 14 de març.
[Font imatge: https://mismomentosdeinspiracion.wordpress.com/2016/05/25/es-por-ti/]
El 2015, un 42% dels ingressos d’urgències responien a conductes autolítiques, un 9,9% a conductes suïcides.
Segons el psiquiatra Josep Moya, coordinador de l’equip clínic del Centre l’Alba, quan els adolescents que presenten dualitats mostren conductes de risc que poden portar a temptatives de suïcidi, el que busquen “no és tant la intenció de morir, sinó el desig de deixar d’estar allà, de desaparèixer”. Això, segons el Dr. Moya, passa en infants o adolescents que “han perdut vincles, estan desvinculats de la vida, de tasques en general i quan arriben al centre diuen que no els interessa absolutament res, ni estudiar ni res”.
Els trastorns de conducta infantil i adolescent no s’han de tractar únicament des del punt de vista dels especialistes de salut mental, ja que intervenen factors a nivell familiar, escolar i social. Donada la complexitat dels casos és necessari que existeixin eines diverses en l’abordatge. (Font).