Propostes Escoles Verdes a la Ribera

Al seminari d’Escoles Verdes del PFZ de la Ribera d’Ebre que organitza el CRP sota la coordinació de les formadores del Programa Escola Verda, mitjançant Cel Rogent Educació Mediambiental amb la participació dels centres que tenen el distintiu d’ESCOLA VERDA, compartint diferents propostes:

“DECÀLEG VERD” elaborat pels alumnes a la ZER Benissanet-Miravet.

“DIA VERD” al col·legi Sta. Teresa de Móra d’Ebre a partir del reciclatge des d’infantil a l’ESO.

-“PERIODISTES VERDS” i “noticiari verd” per part dels alumnes, youtubers, des de la ZER Font de l’Aiguadí per intercanvi amb els centres, proposant reptes i accions. Formant xarxa amb altres centres

Publiquem articles al NODES/web del centre amb l’etiqueta #EscolaVerdaRibera

i ajudem a reflexionar i a actuar en comunitat.

Participar en diferents concursos i accions: APILO A L’ESCOLA per a la recollida de piles, …

Compartim contes o pel·lícules d’animació per a l’escola, com LORAX per a crear debat amb l’alumnat i estirar del fil mediambiental amb esperit crític.

Idees com Fridays For Future

o el grup de telegram La Recicleria digital a Terres de l’Ebre.

Tots treballem per la sostenibilitat i tenim molts bons exemples d’escoles on ens trobem en xarxa XESC.

Podem consultar el darrer Butlletí del Programa d’Escoles Verdes per conèixer altres experiències.

Altres temes que es comenten són el reciclatge de la roba i la petjada digital per a reduir l’impacte ambiental.