El programa Coeduca’t ofereix unes petites càpsules formatives i introductòries a diferents àmbits de la coeducació als centres. Poden ser una bona eina per iniciar processos de reflexió al centre educatiu i dissenyar un pla d’actuació per al curs 22-23.
- CÀPSULA 0 Programa Coeduca’t.Programa té la voluntat d’incorporar la mirada de gènere, la coeducació i l’educació afectivosexual al tractament del currículum i vincular-la a les competències i capacitats en les diferents etapes educatives.
- CÀPSULA 1 La construcció social del gènere. Educar en l’autonomia i l’expressió lliure és donar eines perquè cadascú pugui triar i poder plantejar els models de gènere més enllà del binarisme existent.
- CÀPSULA 2 Coeduca’t amb el Currículum. L’objectiu del programa és formar persones competents, crítiques, solidàries i capaces de resoldre situacions en diferents contextos . El programa incorpora la coeduació, la perspectiva de gènere i l’educació efectivosexual en tots els àmbits curriculars, evitant que sigui una matèria aïllada i implicant a tots i totes els i les professionals que treballen en els centres educatius.
- CÀPSULA 3 Prevenció de les violències masclistes. La violència masclista és la manifestació d’un sistema heteropatriarcal que interpreta, representa i converteix les diferències de gènere en desigualtats. Els centres educatius són uns espais privilegiats d’educació en valors i de solicalitzacions en relacions lliures de violències masclistes.
- CÀPSULA 4 La mirada interseccional del gènere. La interseccionalitat és una manera de mirar i entendre les desigualtats més enllà de la classificació que habitualment fem de les persones i que sol ser en funció d’una sola de les característiques que la representen. La perspectiva interseccional neix amb la intenció d’evitar simplificacions i exclusions així com fer visibles les solucions a les desigualtats d’una manera més integral.