Disposem de tres novetats en llibres d’aprenentatge docent:
AVALUAR I APRENDRE: UN ÚNIC PROCÉS. Sanmartí, Neus
Nova perspectiva de l’avaluació. En aquest llibre l’autora reexamina a fons el procés d’aprenentatge, el sentit i la pràctica de l’avaluació. L’autora recull en aquest llibre la seva experiència docent i investigadora. És un llibre breu, fonamentat en la pràctica i en la teoria, que orienta el professorat per comprendre i portar a la pràctica l’avaluació entesa com a part procés per aprendre.
- Cap a una avaluació plantejada com a aprenentatge
- L’autoregulació vista des del marc de l’avaluació formadora.
- Per avaluar necessitem dades i documentar-les.
- Analitzar les dades per comprendre-les.
- La presa de decisions: feedback, feedback i més feedback!
- Compartir l’avaluació amb les famílies és més que informar
¿CÓMO ABORDAR LA EDUCACIÓN DEL FUTURO? Conceptualización, desarrollo y evaluación desde la competencia digital docente. Gisbert, Mercè; Esteve-González, Vanessa; Lázaro, José Luis.
Aquest llibre és el fruit del treball d’investigació i de reflexió al voltant de la implementació dels Laboratoris Virtuals en entorns 3D aplicats al desenvolupament de la competència digital docent.
- Disseny d’escenaris per a la formació en entorns 3D
- Laboratoris virtuals en entorns 3D per a la formació en competències
- La competència digital dels estudiants universitaris
- La competència digital docent :definició i formació dels docents
- DBR: una estratègia metodològica per investigar en tecnologia educativa
- La formació del professorat: la gamificació com estratègia metodològica
- Disseny i desenvolupament d’una proposta didàctica per a entorns 3D
- L’avaluació d’activitats d’aprenentatge gamificat en entorns virtuals ·D
- La comunicació en entorns de simulació 3D
- Estratègies de formació inicial del professorat basades en Aprenentatge-Servei
- L’avaluació de la competència digital i de la competència digital docent
- La competència digital docent: una perspectiva des d’Amèrica llatina.
- La competència digital dels estudiants universitaris a Llationamèrica
- La capacitació en competència digital docent del professorat
DE LAS AULAS A LOS ESPACIOS GLOBALES DE APRENDIZAJE. Gisbert, Mercè; Lázaro, José Luis
El contingut d’aquest llibre treballa tots aquells aspectes i àmbits que han de considerar-se a l’hora de dissenyar un projecte educatiu, amb una mirada global i tenint en compte la tecnologia digital.
- Introducció. Millorar l’educació amb la tecnologia, la innovació i la investigació.
- Societat digital i context educatiu: canvis en una societat líquida
- Els ecosistemes educatius digitals
- El lideratge educatiu i social: les habilitats del docent del S.XXI
- Entendre i investigar en tecnologia educativa
- Polítiques públiques en l’àmbit de l’educació i la tecnologia
- Conclusió: més enllà dels dispositius, les aplicacions i les modes en tecnologia educativa