NOVETATS LLIBRES APRENENTATGE DOCENT

Disposem de tres novetats en llibres d’aprenentatge docent:

AVALUAR I APRENDRE: UN ÚNIC PROCÉS. Sanmartí, Neus 

Nova perspectiva de l’avaluació. En aquest llibre l’autora reexamina a fons el procés d’aprenentatge, el sentit i la pràctica de l’avaluació. L’autora recull en aquest llibre la seva experiència docent i investigadora. És un llibre breu, fonamentat en la pràctica i en la teoria, que orienta el professorat per comprendre i portar a la pràctica l’avaluació entesa com a part procés per aprendre.

  1. Cap a una avaluació plantejada com a aprenentatge
  2. L’autoregulació vista des del marc de l’avaluació formadora.
  3. Per avaluar necessitem dades i documentar-les.
  4. Analitzar les dades per comprendre-les.
  5. La presa de decisions: feedback, feedback i més feedback!
  6. Compartir l’avaluació amb les famílies és més que informar

¿CÓMO ABORDAR LA EDUCACIÓN DEL FUTURO? Conceptualización, desarrollo y evaluación desde la competencia digital docente. Gisbert, Mercè; Esteve-González, Vanessa; Lázaro, José Luis.

Aquest llibre és el fruit del treball d’investigació i de reflexió al voltant de la implementació dels Laboratoris Virtuals en entorns 3D aplicats al desenvolupament de la competència digital docent.

  1. Disseny d’escenaris per a la formació en entorns 3D
  2. Laboratoris virtuals en entorns 3D per a la formació en competències
  3. La competència digital dels estudiants universitaris
  4. La competència digital docent :definició i formació dels docents
  5. DBR: una estratègia metodològica per investigar en tecnologia educativa
  6. La formació del professorat: la gamificació com estratègia metodològica
  7. Disseny i desenvolupament d’una proposta didàctica per a entorns 3D
  8. L’avaluació d’activitats d’aprenentatge gamificat en entorns virtuals ·D
  9. La comunicació en entorns de simulació 3D
  10. Estratègies de formació inicial del professorat basades en Aprenentatge-Servei
  11. L’avaluació de la competència digital i de la competència digital docent
  12. La competència digital docent: una perspectiva des d’Amèrica llatina.
  13. La competència digital dels estudiants universitaris a Llationamèrica
  14. La capacitació en competència digital docent del professorat

DE LAS AULAS A LOS ESPACIOS GLOBALES DE APRENDIZAJE. Gisbert, Mercè; Lázaro, José Luis

El contingut d’aquest llibre treballa tots aquells aspectes i àmbits que han de considerar-se a l’hora de dissenyar un projecte educatiu, amb una mirada global i tenint en compte la tecnologia digital.

  1. Introducció. Millorar l’educació amb la tecnologia, la innovació i la investigació.
  2. Societat digital i context educatiu: canvis en una societat líquida
  3. Els ecosistemes educatius digitals
  4. El lideratge educatiu i social: les habilitats del docent del S.XXI
  5. Entendre i investigar en tecnologia educativa
  6. Polítiques públiques en l’àmbit de l’educació i la tecnologia
  7. Conclusió: més enllà dels dispositius, les aplicacions i les modes en tecnologia educativa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>