NOVETATS CRP PUBLICACIONS APRENENTATGE DOCENT

Novetats en publicacions d’aprenentatge docent:

1. PERSPECTIVA ESCOLAR núm. 410 Març/abril 2020: monogràfic dedicat a la poesia.
  2. GUIX núm. 463 Febrer 2020: monogràfic dedicat als lideratges que transformen l’escola. Altres temes: taller d’estimulació sensorial per alumnat amb TEA, el llop als Pirineus, models organitzatius per a l’atenció a la diversitat, projecte de transformació social des de la participació.
  3. DOSSIER GRAÓ: EVIDÈNCIES CIENTÍFIQUES PER MILLORAR LA PRÀCTICA DOCENT. Recull d’articles:
  • Per un procés de transformació basat en la fonamentació i les evidències, Antoni Zabala.
  • Per una educació basada en evidències, Ariadna López Margall.
  • L’aprenentatge escolar: una perspectiva psicoeducativa, Javier Onrubia Goñi.
  • Evidències: aportacions des de la neurociència i la psicologia cognitiva, Marta Portero i Héctor Ruiz Martin.
  • De la investigació en educació matemàtica a la pràctica escolar: cinc idees clau per a un ensenyament basat en evidències, Àngel Alsina Pastells.
  • Evidències per millorar la competència en comunicació lingüística, Carmen Rodríguez Gonzalo.
  • Evidències per millorar l’ensenyament de les ciències, Rafael López-Gay.
  • Pràctica educativa i didàctica en el desenvolupament de les competències de l’àmbit artístic, Sílvia Burset Burillo.
  • Evidències des d’una educació física orientada al desenvolupament d’ambients actius i alfabetitzats físicament, José Antonio Julián Clemente, Alberto Aibar Solana.
  • Aprendre a conviure i a habitar el món: evidències des de la didàctica de la competència social i ciutadana, Josep M. Puig Rovira, Xus Martín García.
  • Evidències: des de la didàctica de les competències transversals, Mireya Giralt-romeu, Carles Monereo Font.
  • L’educació basada en evidències des de la perspectiva de la didàctica general, Oriol Bosch.
  • Evidències: des de l’organització escolar, Serafín Antúnez Marcos.
  • Experiències sobre la competència matemàtica, Miquel García.
  • Aprendre a aprendre. Una experiència pràctica i transversal, Sandra Entrena, Paloma Llaquet, Coral Regí.
  • Cap a la millora metodològica i organitzativa en una escola pública d’alta complexitat, Juan José Coca Viviano.
  • Com poden les ciències de l’aprenentatge contribuir a dissenyar els entorns d’aprenentatge del segle XXI?
  • Innovació basada en ocurrències o en evidències? La importància de l’autodiagnòstic per fomentar la pràctica educativa, Federico Malpica Basurto.
  • La rúbrica de canvi. Escola Nova 21, Jesús Viñas Cirera.
  • Estàndards docents i acreditacions de qualificació per exercir la docència: exemple de la Universitat de Winchester, Alba Ambròs Pallarés.
  • En educació les evidències no són universals, David Bueno Torrens.
  • El que és evident, el que és científic i el que és convenient, Carles Monereo Font, Mireya Giralt-Romeu.
  • Amb evidències: sense neuroedumites ni adaptació, Sandra Racionero-Plaza.
  • No tot s’hi val en educació, Francesc Imbernon.
  • Evidències per enriquir les converses docents, Francesc Gomila Lluch.
  • Evidències versus ocurrències, Ángeles Ruiz de Velasco Gálvez.
  • Descobrir assoliments, obrir camins, bastir ponts, Amparo Escamilla González.