Novetats en publicacions d’aprenentatge docent:
- PERSPECTIVA ESCOLAR núm. 410 Març/abril 2020: monogràfic dedicat a la poesia.
- GUIX núm. 463 Febrer 2020: monogràfic dedicat als lideratges que transformen l’escola. Altres temes: taller d’estimulació sensorial per alumnat amb TEA, el llop als Pirineus, models organitzatius per a l’atenció a la diversitat, projecte de transformació social des de la participació.
- DOSSIER GRAÓ: EVIDÈNCIES CIENTÍFIQUES PER MILLORAR LA PRÀCTICA DOCENT. Recull d’articles:
- Per un procés de transformació basat en la fonamentació i les evidències, Antoni Zabala.
- Per una educació basada en evidències, Ariadna López Margall.
- L’aprenentatge escolar: una perspectiva psicoeducativa, Javier Onrubia Goñi.
- Evidències: aportacions des de la neurociència i la psicologia cognitiva, Marta Portero i Héctor Ruiz Martin.
- De la investigació en educació matemàtica a la pràctica escolar: cinc idees clau per a un ensenyament basat en evidències, Àngel Alsina Pastells.
- Evidències per millorar la competència en comunicació lingüística, Carmen Rodríguez Gonzalo.
- Evidències per millorar l’ensenyament de les ciències, Rafael López-Gay.
- Pràctica educativa i didàctica en el desenvolupament de les competències de l’àmbit artístic, Sílvia Burset Burillo.
- Evidències des d’una educació física orientada al desenvolupament d’ambients actius i alfabetitzats físicament, José Antonio Julián Clemente, Alberto Aibar Solana.
- Aprendre a conviure i a habitar el món: evidències des de la didàctica de la competència social i ciutadana, Josep M. Puig Rovira, Xus Martín García.
- Evidències: des de la didàctica de les competències transversals, Mireya Giralt-romeu, Carles Monereo Font.
- L’educació basada en evidències des de la perspectiva de la didàctica general, Oriol Bosch.
- Evidències: des de l’organització escolar, Serafín Antúnez Marcos.
- Experiències sobre la competència matemàtica, Miquel García.
- Aprendre a aprendre. Una experiència pràctica i transversal, Sandra Entrena, Paloma Llaquet, Coral Regí.
- Cap a la millora metodològica i organitzativa en una escola pública d’alta complexitat, Juan José Coca Viviano.
- Com poden les ciències de l’aprenentatge contribuir a dissenyar els entorns d’aprenentatge del segle XXI?
- Innovació basada en ocurrències o en evidències? La importància de l’autodiagnòstic per fomentar la pràctica educativa, Federico Malpica Basurto.
- La rúbrica de canvi. Escola Nova 21, Jesús Viñas Cirera.
- Estàndards docents i acreditacions de qualificació per exercir la docència: exemple de la Universitat de Winchester, Alba Ambròs Pallarés.
- En educació les evidències no són universals, David Bueno Torrens.
- El que és evident, el que és científic i el que és convenient, Carles Monereo Font, Mireya Giralt-Romeu.
- Amb evidències: sense neuroedumites ni adaptació, Sandra Racionero-Plaza.
- No tot s’hi val en educació, Francesc Imbernon.
- Evidències per enriquir les converses docents, Francesc Gomila Lluch.
- Evidències versus ocurrències, Ángeles Ruiz de Velasco Gálvez.
- Descobrir assoliments, obrir camins, bastir ponts, Amparo Escamilla González.